Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor skjer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 02:30   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skjer det?

Jeg reagerer i utgangspunktet heller ikke på at noen brukere har en gruppe som er skjult for andre. Jeg ser at det både kan være trygt og praktisk. Det er bare når den blir i så nær tilknytning til et ellers åpent forum at det skurrer hos meg. Nettopp det ElinM sier, det blir forskjell på folk.

Jeg skjønner behovet Modne Mødre hadde for å trekke seg unna NM. Det er en edel tanke at også andre skulle få denne muligheten. Å starte et forum "for alle" men likevel ha en liten ekslusiv gruppe for bare noen kan veldig lett skape konflikter. At denne gruppen ble forsøkt holdt hemmelig og at den aldri kom til å bli åpen for flere -uansett innleggstall og ryktepoeng- likeså.

At ryktepoeng og innleggstellere gjelder på samme måte inne på Ville Modne som på resten av forumet kan også være kilde til følelse av at noen er bedre enn andre. At man ikke spiller med de samme reglene. Når man har et lukket rom er det enklere å dele svært personlige ting. Når man deler personlige ting blir man godt kjent. Man gir støtte-prikker og oppmuntringsprikker. Meldingstall og poengsum øker. På NM har ikke dette noe annet å si enn at brukerne gir og tar flere ryktepoeng når de prikker. På FP ble det en problemstilling da MS2 skulle åpne. Nesten alle på VM ville få tilgang til MS2.

Dette, i tillegg til at en del brukere ikke deler noe av seg selv, ikke svarer på noen tråder i det åpne forumet og samtidig har høyt meldingstall og drøssevis med ryktepoeng er nesten dømt til å skape konspirasjonsteorier og hvisking i korridorene.

Hjernen min er - om mulig- trøttere enn sist innlegg, men det får så være. Jeg er i allefall glad for at det nå ser ut til at det er lov å diskutere både Ville Modne og forumdriften uten å bli hysjet ned.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.