Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-13, 08:48   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Pelle, jeg har 9 årig skole og Videregående. Det er alt. Jeg er helt sikker på at du og mange, mange her på FP har universitetsutdannelse og endog juridisk utdannelse.
Jeg er lei for at du blir oppgitt. Men jeg er et menneske som debatterer i en tråd på et foreldreforum, hva skal legges til grunn her?
Jeg har ikke noe imot at folk er saklige. Jeg skjønner at noen må være saklige og være en motvekt til alle følelsene som strømmer ut. Men vær så snill, kan du ikke skjønne at irriterte kommentarer her kommer nettopp fordi dette ikke er en rettsal? Mine sinte innlegg her er rettet mot Øygard og saken, ikke at jeg misliker de som har saklige innlegg på FP.

Hvorfor jeg er så sint... Det er hovedsaklig fordi retten ikke har funnet noen formidlende omstendigheter. Likevel ble det bare 15 måneder. Og den lave straffen blir forsøkt utnyttet av RØ, han ordlegger seg slik som at "Det virker som om det er sådd mer og mer tvil" "Går i riktig retning".

Ut ifra dette kan en person som ikke har lest dommen, hvor jenta har fått medhold i alt, tolke det dithen at RØ har blitt trodd i halvparten av tiltalepunktene. Straffen er jo gått fra 4 år til 15 mnd, det var sikkert bare en fillesak. Irritasjonen min over den lave dommen er mye basert på hvordan RØ bruker den. Det er sikkert mange som ikke er engasjert i dommen og som bare oppfatter bruddstykker her og der. For mange er det sikkert enklest å skyve det til side, som eksempel: Rune Ø' sin bror sa i retten at han ikke kjente Skype-meldingene i detalj. For broren ville det vært ubehagelig å måtte lese de og dermed se hva som virkelig var sagt... så han velger å skyve det til side. "Han har bare fått med seg bruddstykker av det mediene har referert av Skype- og SMS-meldinger, og medgir i retten at han «har fått nok av denne saken». Likevel har han et klart inntrykk av at det var jenten som var pådriver i samtalene på Skype og at lillebroren lot seg rive med i en ungdommelig språkføring."

Etter å ha sonet straffen og den vet vi blir knapt 1 år regnet i kalendertid og sikkert på mild åpen soning, så har Rune sonet sin straff og nå "kan han gå videre". Jeg har lest at han blir fordømt, men jeg tror heller han blir tatt inn i varmen. Slike som han lander alltid på bena. Her vil den milde dommen stadig bli brukt, RØ og venner vil terpe på den igjen og igjen til ingen husker hva han har sagt i Skypemeldingene. Og "Stakkars mann, hun la seg jo etter han". Mange vil sikkert glemme at hun var 13 år da de flørtende SMS-ene startet. Var det ikke en 15 åring? Husker ikke helt jeg, det er jo så lenge siden....

Frifinnelsen for samleie med person under 14 år kan bare være basert på konas forklaring. Den fornærmede har ikke veket fra sin forklaring i løpet av all denne tiden. På grunn av denne lille tvilen så blir straffen så mild.

Kan saken gjenopptas hvis det kommer nye bevis som støtter tidspunktet for det første samleiet? For eksempel at et kort som ikke står i Reiduns navn har blitt brukt på en butikk den aktuelle dagen. Det er mange som bruker ektefellens kort når de handler. Det ble plutselig funnet nye telefoner, hva om det har vært et AmEx eller annet kredittkort som ikke er funnet? Noe som har vært registrert på Vågå Kommune? Eller et privat kredittkort som ble slettet kansje før saken ble anmeldt, rett og slett fordi de slo sammen kontoer eller lignende. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10115992

Mrs. S er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.