Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-13, 14:25   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men hva var alderen på legdommerne, som tross alt er i flertall? Artikkelen viser jo at de faktisk har reflektert rundt dette. Og jeg tror at for de aller fleste menn i 50-årene er samleier med en 15-åring ganske så utenkelig og motbydelig.

jeg synes straffen er lav, men har tiltro til at de tross alt har tatt utgangspunkt i rettspraksis, lagdommere er ikke en gjeng med idioter selv om de er menn i 50-årene. Uansett, så er legdommerne i flertall, så det interessante er som regel hva disse har innstilt på.

Jeg tviler heller ikke på at de har tatt utgangspunkt i rettspraksis og at de ikke er idioter, men jeg syns likevel det er ille at man kan ta seg til rette på unge jenter og komme unna med nesten ikke noe straff.

Er det slik at dette må ankes til høyesterett og bli idømt høyere straff der for at rettspraksis skal kunne endres på den typen saker? For strafferammen er jo langt høyere? Eller er det slik at rettspraksis er omtrent umulig å endre?

Jeg får kjipe tanker om at de som syns dette er en grei straff kanskje ikke syns det er så ille at 14-åringer muslimske samfunn gifter seg arrangert med en 50-åring og sånn. Det pleier liksom å fordømmes, men i mine øyne blir det ganske likt. Det hadde vært fint med en samfunnsmessig mer markant avstand til forhold mellom gamle menn og barn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.