Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 23:53   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Mens jeg husker at jeg fra ganske tidlig syntes det var helt skrekkelig at min mor, nyfeministen, ikke barberte vekk håret under armene. Dette var omtrent på samme tid, jeg fylte ni år i 1981. Så hvor hadde jeg det fra? Jeg kunne ligge våken om kvelden og grue meg til å få hår under armene, for jeg ante ikke hva jeg skulle foreta meg med det. Lettelsen var stor da jeg begynte å lese Det Nye, og så annonser for en femkantet barberhøvel som het Flicker. (Den måtte vel være noe for A-magasinets spalte "Dinosauren"! )

Det pussige er at jeg nå, i en alder av 40, synes det er befriende og kult med hår under armene. Men helst mørkt, ikke lyst, som jeg har. Så jeg og en venninne har en spøk gående, om at jeg skal spare ut og farge det. Grønt, for å tilfredsstille min indre punker.

Min mor barberte ingenting og snakket foraktfullt om hvor dustete det var å barbere. "Det blir bare mer hår av det. Se på meg! Aldri barbert, nesten ikke hår! " Lett for henne å si, med fem lyse hårstrå under hver arm.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.