|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvilken bordplassering er din favoritt i store selskaper? | |||
| Sitte sammen med de jeg kjenner aller best? |
|
31 | 16,67% |
| Sitte sammen med folk jeg kjenner fra før |
|
30 | 16,13% |
| Sitte sammen med en blanding av kjente og ukjente |
|
91 | 48,92% |
| Sitte hovedsaklig sammen med ukjente |
|
0 | 0% |
| Sitter sammen med hvem som helst så lenge partneren min sitter i nærheten |
|
27 | 14,52% |
| Sitter sammen med hvem som helst, også uavhengig av plassering på evnt partner |
|
7 | 3,76% |
Hva har jeg glemt? Spesifiser!
|
|
0 | 0% |
| Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Foretrekker å sitte sammen med folk jeg kjenner. Er det ingen jeg kjenner så "må" jeg sitte med mannen. Synes ikke noe om å sitte med kun ukjent mennesker. Er veldig dårlig på small talk. Blir helt tom i hodet og aner ikke hva jeg skal snakke om.
|
|
|
|
#42 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?I jobbsammenheng er det fint med ukjente, da vil man jo gjerne knytte nye kontakter og sånt. Men privat vil jeg helst sitte med kjente. Når jeg først har anledning til å være med venner vil jeg jo snakke med de. Ikke vennene til vennene mine. Noen ukjente kan det godt være, men overvekt av kjente. Og så vil jeg gjerne sitte med mannen min også, det føles så waste å ha barnevakt hvis vi ikke har tilbragt tid sammen hele kvelden. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?I jobbsammenheng har det ikke noe å si hvem jeg sitter sammen egentlig. Men privat er jeg rett og slett sær. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Det er i grunnen det samme, så lenge jeg ikke blir plassert sammen med den mest sjenerte og fåmælte delen av selskapet, som underholdning. Jeg har faktisk ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått beskjed om at "vi plasserte deg ved siden av XXX og YYY. Han/de er så sjenerte, og du er jo så flink til å snakke med folk, så det tenkte vi at ville passe bra". Eh, takk. Lissom. Kjempegøy. Og hvorfor må du fortelle meg det, attpå til. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
I mål
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?
Enig. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Hvorfor er det naturlig at man sitter et annet sted enn partneren sin? Jeg har aldri forstått den greia der. Jeg er i alle fall ikke i bryllup for å bli kjent med andre. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bedreviter
|
For at ikke alle bare skal sitte og prate med partneren hele kvelden? Det er jo, om ikke annet, utrolig kjipt for dem som er der uten partner. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Hvis jeg sitter sammen med mannen min er jeg mye mer sosial i forhold til andre, enn om jeg plasseres sammen folk jeg ikke kjenner. Da sier jeg ingenting. I bryllup vel og merke. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg er hun der som veldig mange ikke vil sitte sammen med. Jeg er stille og sjenert sammen med fremmede, og derfor pr definisjon dørgende kjedelig å ha i selskap
|
|
|
|
#50 |
|
Enda en som trener
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg synes egentlig det kommer helt an på settingen. Dersom jeg for eksempel er på en fest der det er en liten gjeng med gode venner jeg sjelden treffer, vil jeg foretrekke å sitte sammen med dem. I andre tilfeller sitter jeg gjerne sammen med noen jeg ikke kjenner. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Jeg er sikkert den jeg og. Jeg er egentlig utrolig lite sosial sammen ukjente mennesker. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Sånn er jeg også.
|
|
|
|
#53 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Fordi jeg er utadvendt og snakkesalig blir jeg ofte plassert sammen med de som er stille og ikke så sosialt sterke. Det er ofte veldig kjedelig. Jeg foretrekker å sitte sammen med noen jeg kjenner og kommer godt overens med.
|
|
|
#54 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Det kjem veldig an på kva selskap det er. Er det ukjente eg vil kome til å ha mykje med å gjere framover, er det jo eit stort pluss å hamne på bord med dei. Dersom det er folk eg neppe treff igjen, er det mindre interessant. Mannen kan gjerne sitte andre stadar, eg taklar som regel dei aller fleste, både kjente og ukjente.
|
|
|
#55 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg tenker at det ikke er noen umulighet for noen å ta ansvar i en samtale når man føst er plassert sammen i en hyggelig anledning. Det går først og fremst på et bevisst øsnke om å være høflig, hyggelig og oppmerksom. Jeg er bevisst på at jeg ikke skal dominere samtalen for mye, for det er både plagsomt og uhøflig, og jeg tenker at folk som er mer tilbaketrukne gjerne da kan være bevisste på at de skal bidra til samtalen til en viss grad, for å overlate hele smalltalkjobben til andre er heller ikke høflig eller hyggelig.
|
|
|
#56 |
|
kamerat
|
Jeg synes det å sitte sammen med partneren ofte drastisk reduserer folks vilje til å gå ordentlig inn for samtaler med nye folk. Jeg ser det hos meg selv også, og synes det er litt dumt. Jeg synes det er dumt når fester blir helt delte også – hvor det er helt klare fraksjoner som ikke snakker med hverandre i det hele tatt. Så noen små spark i baken er bra.
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Jeg er organisasjonsmenneske fra barnsbein av og kan snakke med hvem som helst, men nå som jeg er sjelden ute i verden hadde jeg nok syntes det var litt deilig å sitte med folk jeg kjente, hvis mulig. Jeg vil helst sitte med mannen jeg da, vi er sjelden på sånne ting sammen nå og jeg liker å ha ham i nærheten.
|
|
|
|
#59 |
|
can-jur
|
Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?Sitter hvorsomhelst så lenge jeg får ha mannen min på en den siden
|
|
|
|
#60 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
![]() |
|
|