|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?
Åh, nå ble jeg minnet på den deilige frokosten vi spiste hver dag i Irland i sommer. Irish breakfast med hjemmelaget blodpudding og brød - til og med det glutenfrie brødet var helt fantastisk! Det kunne jeg levd på året rundt, tror jeg.
|
|
|
|
#62 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg rekker ikke spise hjemme så jeg har med matpakke med tre brødskiver. En og en halv spiser jeg til frokost på morgenmøte, en og en halv spares til lunsj.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser kefir og banan eller havregrøt med melk og kanel. Og te til. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg rekker ofte ikke å spise frokost og er sjelden sulten tidlig på morgenen, men jeg drikker et glass med hvetegress i pulverform + et glass Barocca (sink, B-vitamin og C-vitamin som brusetablett med appelsinsmak) og siden jeg begynte med det har jeg fått mer energi og kommer bedre i gang med dagen. Spiser et knekkebrød eller to når jeg kommer på jobb.
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Det er nok jeg som er rar, men for meg er det merkelig nok omvendt. Jeg kan spise meg ubehagelig mett på en stor omelett med skinke og ost, og salat til, og så blir skrubbsulten igjen etter tre kvarter. Mens 1,5 skiver med syltetøy holder meg i gang i en 3-4 timer.
|
|
|
#66 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg dør på vei til jobb uten frokost i magen, så frokost må jeg ha. Jeg står alltid opp 2 timer før jeg begynner på jobb, så jeg har god tid om morgenen.
|
|
|
#67 |
|
Absolute Beginner
|
Rart at det er så forskjell. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det er merkelig det der. Jeg er også en av dem som 'må' ha karber. Jeg har aldri vært så slakk som den perioden jeg prøvde meg på lavkarbo. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg fungerer ikke uten frokost. Jeg gleder meg til å spise så fort jeg våkner faktisk. Frokost er for meg den maten som smaker alle best.
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg funker egentlig også best med karber, men ikke av "syltetøy på hvitt brød"-typen, det takler jeg ikke. Italienske frokoster er rene dreperen for meg. Kake til frokost, pføy. Jeg er dog veldig glad i frokoster med grovt brød og mye frukt. Smooties med myyye bananer i holder meg gående i timesvis og gir masse fin energi.
|
|
|
#71 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg MÅ ha frokost, ellers kræsjer jeg. Tåler ikke å ha lavt blodsukker.
|
|
|
#72 |
|
intro
|
Det gjelder å venne kroppen til høykarbokjøret.
|
|
|
|
#73 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må ha frokost hver dag. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser alltid frokost, men ofte 2-3 timer etter at jeg har stått opp (som regel spiser jeg før 8). Spiser en jodbæryoghurt med kornblanding og litt rosiner i ukedagene, oftere brødmat i helgene. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva spiser du til frokost?Som oftest en smoothie Av og til en skål med bær og en halv banan med litt youghurt og kanel på. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva spiser du til frokost?Morsomt å lese hvor forskjellige folk er i forhold til sult om morgenen. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg er typen som løper på kjøkkenet om morgenen. Da er det gjerne to grove brødskiver og et knekkebrød på menyen. Pålegg varierer. Juice og te ved siden av.
|
|
|
#78 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#79 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg er frokostspiser og vanemenneske. Spiser 4 korn eller Vita flerkornsflak med naturell Cultura, og en frukt. Helst kiwi eller banan. Kaffe. Jeg spiser den samme frokosten enten det er hverdag eller helg.
|
|
|
#80 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?To brødskiver med hjemmebakt grovt brød og et glass kald melk. Varierende pålegg, denne uken har jeg hatt på ovnsbakt leverpostei(god og mager) og agurk.
|
|
![]() |
|
|