Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Minste bakovervendte bilstolen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 18:20   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Minste bakovervendte bilstolen?

Det er 2 barneutstyrsbutikker i området her hos meg og det er lenge siden jeg har vært innom dem.
Jeg ser på hjemmesiden at de er forhandler av:
Acta Graco
Besafe
Brio
Britax
Maxi Cosi
Hva de har i praksis, aner jeg ikke.

Vi har kjøpt oss en ny bil. Liten 207 med begrenset plass. Hva slags bilsete får jeg plass til her, og hva bør jeg be om?
Det er ikke isofix i bilen.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 18:24   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minste bakovervendte bilstolen?

Britax maxway tar liten plass.

Søstern min bruker duologic fra Graco i en liten VW Up.

Besafe tar ganske stor plass.

Gammel 23-05-13, 18:25   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ja, besafe ser ut på bilder til å ta stor plass.
Men er det så enkelt å få tak i duologic nå om dagen da? Fått inntrykk av at det ikke lenger selges her i landet.

Gammel 23-05-13, 18:28   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Hvordan er Britax Multitec?
Det er jo ganske genialt ut da i og med at det kan gjøres om til en vanlig beltestol?

Gammel 23-05-13, 18:32   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maxway tar liten plass, ja.

Gammel 23-05-13, 18:36   #6
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

MT tar større plass og kan brukes som beltestol bare frem til 25 kg.

Gammel 23-05-13, 18:41   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maxway er det som tar minst plass i de fleste biler. Bra sete er det også.

Gammel 23-05-13, 18:43   #8
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Ok, da skal jeg høre om jeg får tak i maxway i morgen.

Gammel 23-05-13, 21:28   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har Britax Hi-Way II til minstemann, og den er smal og fin utvendig og romslig innvendig.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:29   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har akkurat vært igjennom bilstoljakt for venninnen min. MaxWay tok gigantisk plass i bilen hennes. Hun hadde ikke sjans til å sitte foran. Besafe var enda verre.
Så prøvde hun DuoLogic, og fikk danseplass i forsetet. Jeg har bedt henne prøve BeLogic også. MultiTec er totalt håpløst. Tar stor plass, og gir null beinplass til barnet.

Gammel 24-05-13, 00:29   #11
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du må nesten bare prøve. I vår hovedbil tar Besafe IZI Kid mindre plass enn hva DuoLogic gjorde, til min store forbauselse.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 07:50   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Britax Hi-way (forløperen til maxway, veldig lik i "skallet") kan også fint brukes.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.