|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Etikette ang. bryllupDet sies jo (har jeg hørt) at man bør sende ut bryllupsinvitasjoner ca 3 mnd før ?
|
|
|
#22 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Etikette ang. bryllupVi gifter oss 30.juni, sendte ut invitasjonene i går og har SU innen 1.juni. De fleste vet dessuten når vi skal gifte oss allerede. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Etikkette ang. bryllup
Denne signerer jeg så det holder. Og jeg vurderer å ta med meg dette sitatet til andre tråder og bruke det der også. Bare bytte ut noen ord.
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Etikette ang. bryllupMen man gifter seg jo for sin egen del, og holder fest for sin egen del. Da bør ikke folk rynke på nesen over at invitasjonen kommr sent. Man bør bli glad for å bli invitert, også ta et valg på om man kan komme eller ikke. Og kan man ikke så må man takke nei.
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: Etikette ang. bryllup
|
|
|
#27 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Etikette ang. bryllupMen hva om man setter dato veldig raskt frem i tid da? Noen (mange) gjør faktisk det, ikke alle gidder å planlegge et bryllup i et år i forveien. Vi satte datoen 2 mndr frem i tid, så vi rakk ikke å sende ut noen invitasjoner før 1 - 1,5 mndr før selve dagen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Forutsetningen for å ikke bli fornærmet går jo litt på grunnen til avslaget. Dersom det bare er fordi det kræsjer med en planlagt tur på hytta eller jobbing på hus, så hadde jeg som brud blitt fornærmet.
|
|
|
#30 |
|
Textrovert
|
"Nei, den lørdagen, da skal jeg vaske håret" er kanskje ikke den beste grunnen.
|
|
|
#31 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Etikette ang. bryllupJa men hva vist man har takket ja til en bryllups invitasjon og så ringer man dagen før å sier "nei min bror [som bodde 4 timer unna]med familie kom oppover i helga så vi drar på hytta, så kommer desverre ikke i bryllupet deres"
|
|
|
|
#32 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Etikette ang. bryllupVi gifter oss 30 juni og har ennå ikke fått sendt ut invitasjoner. Håper å få de klar ei løpet av uka. Og merker at det begynner å komme spm om hvem som er inviterte osv, så de burde nok vært ute allerede. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Textrovert
|
Selvsagt. Jeg har vært i et bryllup hvor forloveren dagen før bryllupet plutselig vurderte å ikke komme "for det var så langt og dessuten ville hun ha med kjæresten og han hadde ikke råd til toget og da ville ikke hun komme heller." Bruden var rasende. Forloveren måtte overtales til å komme. Hadde det vært meg som var bruden, hadde jeg heller sporenstreks valgt en annen forlover.
|
|
|
#34 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Etikette ang. bryllupJøss, da hadde jeg eksplodert! Hadde iallfall ikke giddet å ha den personen som forlover, hadde vel heller vært takknemlig for å ha innsett hvilket mennesket var før selve bryllupet. Makan!! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Etikette ang. bryllupMange jobber jo helg og da er det greit å få invitasjonen i god tid. Det er kjipt å takke nei til en bryllupsinvitasjon fordi en ikke får byttet jobbhelg.
|
|
|
#36 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Etikette ang. bryllup3 mnd
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Vi skal gifte oss uken etter dere, og har allerede sendt dem ut.
|
![]() |
|
|