|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Jeg føler at det er verdt det vi betaler for iallefall. Selv om ungene ikke alltid spiser så mye. Gode oppskrifter, gode råvarer! Tar en pause i vinterferieuka, så kjører vi på igjen uka etter tenker jeg.
|
|
|
#42 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Første levering er ankommet hos oss. Fruktkurven besto av 4 bananer, 4 kiwi, 4 appelsiner, 1 kurv med blå druer, 4 pærer og en liten melon. Helt greit.
|
|
|
#43 |
|
By the Sea
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?De kyllnglårene er fantastisk gode - skal se du blir omvendt!
|
|
|
#44 |
|
fornyet
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Zoe: Det var ikke kyllinglår, men lårkjøtt fra kylling. Men smaken var det aldeles ikke noe å si på. Stangekylling da forøvrig. Vi skal få ny levering i morgen, tredagers meny denne gang. Har jo tre middager minst igjen fra forrige levering for to uker siden.
|
|
|
#45 |
|
By the Sea
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Ja, femdagersmeny ble for mye for oss også, vi er veldig fornøyde med tredagersmeny.
|
|
|
#46 |
|
I mål
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Vi synes også 3 dager er passe. Men hvordan klarer du ha igjen ingredienser, Dutte? Du mener kjøtt og fisk og sånn da? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
fornyet
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Apan: Jeg har igjen 650 g torsk og 650 g kjøttdeig og 300 g kyllinglår enda. Jeg har jo hatt andre middager, og vi er kun en voksen og to barn i husholdningen. Derfor holder råvarene lengre. 200 g bacon har jeg også igjen, masse pasta, nudler, hermetikk. Og jeg brukte de hermetiske tomatene og løken, tomatenene brukte jeg til tomatsuppe / saus og fikk tre middager ut av det.
|
|
|
#48 |
|
I mål
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Å sånn ja. Men forsvinner ikke hele poenget med oppskriftene dersom man bare skyver maten inn på "lageret" og dropper å lage de planlagte middagene i de foreslåtte sammensetningene? Da kan man vel like gjerne bestille levering av dagligvarer hjemme? (Du gjør selvsagt som du vil. Jeg er bare nysgjerrig) |
|
|
|
|
|
#49 |
|
fornyet
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Neida, det fungerer helt fint for oss. Den torskeoppskriften med linser og rødvinssaus og spinat er ikke noe hit for barna, så jeg lager heller to porsjoner med fiskegrateng ut av det. Det er jo deilig å få gode råvarer og litt annet enn du selv plukker ut, det er litt julaften når jeg pakker ut varer- veldig spennende ! Og jeg bruker oppskriftene også, den oppskriften med eggenudler, ingefær, pepper, hvitløk, kyllinglår var kjempesuksess hos barna. Masse godt smak.
|
|
|
#50 |
|
I mål
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Skjønner. Ja, jeg ser at når man er færre mennesker enn råvarene er til, vil man ha større fleksibilitet og kunne "dra" det litt ut. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
fornyet
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Ekspressmeny ja.
|
|
|
#52 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Da er vi igang også. Fornøyd hittil iallefall
|
|
|
#53 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Vi har tatt noen pauser innimellom, veldig greit at vi kan gjøre det synes jeg. Har vært en tendens til mye svinekjøtt og kål synes jeg! (Vi spiser sjelden svinekjøtt ellers, men det er veldig greit å kunne variere)
|
|
|
#54 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har Godt Levert, hvordan synes dere oppskriftene er?Vi svitsjer mellom ekspress og vanlig meny, samt har ikke levering hver uke. Det fungerer veldig bra |
|
|
|
![]() |
|
|