Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-13, 01:30   #101
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg blir til vanlig skitsur om noen vekker meg bare på gøy, men akkurat denne tror jeg at jeg hadde overlevd. Men så har jeg heldigvis godt sovehjerte og hadde nok sovnet igjen, i og med at jeg ikke har små barn å stå opp med.

Bør vel legge til en viktig ting: Jeg hadde overlevd og sett mildt på det om det var podens spøk og påfunn. Om han hadde fått idéen fra svigermor: Not so much!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 01:32   #102
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg hadde blitt vekket kl. 5 eller kl. 10 med en fløyte hadde resultatet vært det samme. Å bli vekket av en fløyte er ikke spesielt behaglig uansett tidspunkt, og jeg forbanner ennå noen barnetøyprodusenter som solgte bukser med fløyter. :grumf:

Men sånn ellers er det hyggelig å bli vekket 17. mai av korpset som spiller i hagen til naboen.

Gammel 17-05-13, 02:03   #103
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svigermor er domm!

Gammel 17-05-13, 08:48   #104
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Generelt blir jeg litt irritert på svigermødre som lover ting uten å avtale med foreldrene og som det er vanskelig å "ta tilbake" uten å knuse barnet. Jeg tror ikke jeg har sovet lenger enn 7.00 siden 1999 eller noe sånt, (7.00 er ikke spes. tidlig for meg) så jeg hadde ikke hisset meg sånn opp over denne saken. (Jeg våknet 06.50 i dag og resten av huset sover fremdeles...) Hvis jeg var i HIs situasjon, ville jeg kanskje latt det passere likevel og tenkt at det ikke var så BIG deal. Samtidig er HI heldig hvis hun har barn som normalt sover lengre enn 7.00 og kan sove mer en annen dag.

Sist redigert av rine : 17-05-13 kl 08:54.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 09:21   #105
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tror jeg kunne funnet på en sånn hemmelig plan med barnebarn.

Samme her, og jeg fnyser litt bare ved tanken. Her sover aldri noen lenger enn halv sju, så for oss er dette en litt ukjent problemstilling.

Gammel 17-05-13, 09:29   #106
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi er oppe alle, og i godt humør.
6-åringen hadde fått det for seg at bestemor skulle komme hit klokka syv, og gikk å ventet på henne. I stede for vekking med fløyter, så kom begge ungene inn i sengen og vi hadde putekrig og kilelek. Mer moro for alle.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 10:21   #107
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får ekstremt skallebank som plager meg hele forbaska dagen hvis je blir bråvekt. Så jeg hadde ikke ledd eller hatt det noe kjekt. Ungene hadde fått en bedriten dag, siden jeg hadde hatt så skallebank.

Så er nok både humørløs og sur selv.

Full forståelse for at den "spøken" ikke er morsom.

Gammel 17-05-13, 17:18   #108
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi er oppe alle, og i godt humør.
6-åringen hadde fått det for seg at bestemor skulle komme hit klokka syv, og gikk å ventet på henne. I stede for vekking med fløyter, så kom begge ungene inn i sengen og vi hadde putekrig og kilelek. Mer moro for alle.

Så hyggelig! Her slo yngste seg vrang fra han våknet, så morgenen ble ikke hyggelig for noen.

Gammel 17-05-13, 18:49   #109
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fint at det ble en hyggelig morgen!

Uttrykket å la noen lide for det er da ganske vanlig? I det minst i min bok. Men å skamme seg derimot, det bruker jeg bare når noe er skikkelig ille.

Gammel 17-05-13, 20:08   #110
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Samme her, og jeg fnyser litt bare ved tanken. Her sover aldri noen lenger enn halv sju, så for oss er dette en litt ukjent problemstilling.

Hadde det vært greit om vekketidspunktet var kl 4 da? Fortsatt morsomt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 20:08   #111
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott at dere fikk en fin morgen, Mex.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 22:30   #112
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Herregud, lær deg å lese! Snakk om å dra et vanlig utrykk fullstendig ut av proposjoner.

Wow. Dårlig humør?

Sist redigert av Luvi : 17-05-13 kl 22:42.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 23:46   #113
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kanskje det. Med utgangspunkt i at det kun er 1 av 365 dager i året (med sannsynligvis 3 påfølgende dager med mulighet til å sove lenge), klokka 7 er ikke krisetidlig, det er kult at besteforeldre lager uskyldige "rampeplaner" med barnebarna og jeg rent generelt ikke synes at det å være trøtt om morgenen gir carte blanche til å oppføre seg dårlig overfor resten av familien eller andre.

Du spurte.

Gammel 18-05-13, 00:03   #114
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

jeg hadde ikke orket å bli sur for dette. Det var ikke så nøye gjennomtenkt av Svigermor, neste år vet hun det. Jeg ville latt gutten gjennomføre.
Hvis det er fare for at du blir voldelig av å bli vekket på den måten ville jeg satt vekkerklokken på litt før, så du faktisk ikke blir vekket. Bare later som.

Eller stå opp enda tidligere og dra å vekke svigermor.

jeg syns det var litt morsom spøk fra Svigermors side, jeg.

Jeg tenker utgangspunktet som Kirsebær og tenker at en kan jo ikke bli sååå fort sur. Men, om en sliter med å sove og har fått for lite av det en stund så skjønner jeg jo at dette ikke er verdens beste spøk.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 00:04   #115
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Tja sover man ikke to timer i strekk noen netter pga barn med søvn problematikk så hjelper det ikke så mye at resten av verden har fri tre dager etter. Og en halvtime kan være mye om utgangspunktet er lite nok. Men alt er glemt når det ender godt, så fint det ble en god morgen- og nettverden kan ta seg ei bolle.

Gammel 18-05-13, 00:22   #116
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg haaper at jeg hadde greid aa reagere med en smil og et varmt hjerte paa dette. Tenk saa göy for sönnen deres, da. Det er jo 17. mai og da hörer det med aa braake med flöyter og saann. Og saa sött at han fortalte det til deg först. Godt mulig jeg hadde reagert med en "nei, det faar bli senere" om jeg hadde hört om det samme her hjemme, men jeg HAAPER det ikke som sagt.

(Men siden dere har vaert syke, skjönner jeg jo bedre at dette kanskje ikke var hyggelig.)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 07:25   #117
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Wow. Dårlig humør?

Jeg blir det når du overdriver bare for å få en sjans til å være spydig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 17:24   #118
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg blir det når du overdriver bare for å få en sjans til å være spydig.

Spydig? Jeg prøvde virkelig ikke å overdrive bare for å få en sjangse til å være spydig. Kanskje la jeg mer i meningen enn hva du faktisk mente, men det er mer enn feiltolkning enn at jeg prøver å være spydig på noe som helst vis. Men men, i stedet for å forklare hva man faktisk mener så kan man jo heller bli sur og brøle at man får lære seg å lese.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 17:23   #119
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

En sånn spøk hadde ødelagt dagen min, og da antagelig og familiens dag også.
Men jeg skjønner at andre takler det bedre.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 17:24   #120
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av tallulah, her.

jeg blir det når du overdriver bare for å få en sjans til å være spydig.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.