Sv: Kjønn som gruppe
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Ja, en dragning mot peniser var nok litt vel flåsete skrevet. Jeg skal presisere: Jeg tiltrekkes av mannen min sin fysiske/biologiske fremtoning som mann (stemme, utseende, fasong).
Men jeg tiltrekkes ikke av mannen min sin mentale/psykologiske fremtoning som mann ettersom jeg ikke oppfatter noen mentale/psykologiske egenskapoer som kvinnelig/mannlig.
Det betyr ikke at jeg benekter at det eksisterer forskjeller mellom kjønnene. Det er bra mye som er kjønnsspesifikt (fargeblindhet feks), men ingen av de tingene jeg regner som viktige i en relasjon (feks ærlighet) er kjønnsspesifikk.
Jeg var litt på uttrygg grunn da jeg listet opp egenskapene, kjente jeg. For jeg vet jo at mange av de såkalt mannlige egenskapene jeg listet opp finnes hos mange kvinner. Og at mange egenskaper jeg opfatter som typisk kvinneliger finnes hos mange menn. Og en lang, lang rekke med egenskaper oppfatter jeg som helt generelle og ikke kjønnstypiske.
Og det kan ogsp godt være at en del av de egenskapene jeg oppfatter som kjønnstypiske ikke vil være det i framtiden. Fordi slikt er i endring ettersom samfunnets forventninger endrer seg.
Likevel er jeg ikke med på at det kun er kroppen som skiller kjønnene. Det er en annen kraft/andre vibber i et rom fullt av menn enn et rom fullt av kvinner. :føledameforklaring: