Sv: Hva slags kvinne eller mann er du?
Opprinnelig lagt inn av Java, her.
Det er litt vanskelig for meg å vite hva du tror jeg egentlig sier, men fra min side var det ikke ment som lettvint. Ei heller quickfix på et problem jeg annerkjenner at finnes selv om jeg personlig ikke har opplevd å bli begrenset i stor grad på grunn av at jeg kvinne.
Det jeg mente er at jeg tror jeg har en fremtoning som gjør at jeg krever min plass uavhengig av om andre mener jeg fortjener den. Så hvis noen synes jeg ikke bør høres fordi jeg er kvinne så får jeg det ikke med meg. Ufine hersketeknikker får jeg med meg, men jeg synes ikke jeg blir utsatt for det så mye mer enn min mannlige kollegaer. Jeg sier slett ikke, og mener selvsagt heller ikke, at kvinner som opplever begrensninger er skyld i det selv. Det var en refleksjon fra min side hvorfor jeg personlig ikke opplever det, til tross for at jeg jobber i relativt mannstunge miljø.
Ja, ok. Jeg oppfattet det du skrev som at du mente at ens egen holdning bestemmer hvorvidt man blir "begrenset"/diskriminert eller ikke. Men jeg forstår hva du mente nå.
|