Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Det er jo det som ER tvilen. Det er ikke ulovlig å snakke våggåsk griseprat med småjenter. Det er ekkelt, men ikke straffbart. Det er heller ikke ulovlig å dele rom, frivillig, med en som har fått foreldrenes tillatelse til å dra på tur med deg.
Det som er ulovlig, er hvis de har hatt sex. Hun sier ja. Han sier nei. Jeg vet hvem jeg tror på, men det betyr jo ingenting.
Hvis han bare hadde sagt: "ja, jeg innrømmer å ha gått over streken, jeg viste dårlig dømmekraft, jeg skal ikke bortforklare, dette var dustete av meg. Men jeg har ikke hatt sex med henne." #itwasntme. Ja, da er jeg helt sikker på at han aldri hadde blitt dømt. Det finnes ingen fysiske bevis for noe annet enn griseprat.
Nå har han heldigvis vært så dum at han har rotet seg inn i løgner fordi han trodde han kunne redde både friheten og ryktet sitt. Da blir det en ren troverdighetssak. Men at noen tror på ham; at han har vært litt dust men ikke hatt sex med henne - det synes jeg ikke er overraskende.
Det er ikke lov å utvise seksuelt krenkende adferd. Paragraf 201 i straffeloven omhandler dette og han kunne blitt dømt for den vågå'ske grisepraten, se f.eks. her: http://www.dagsavisen.no/samfunn/for...le-mot-oygard/.
|