Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-13, 11:24   #321
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Nå er jeg spent... Hentet alle blomstene jeg hadde bestilt på
Posten, og fikk denne esken??? Blir interessant å åpne den, kjenner jeg...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (487,4 KB, 14 visninger)
Gammel 14-05-13, 11:34   #322
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Okei, jeg har tydeligvis misforstått, og ikke tatt ordet "småblomster" bokstavelig nok. / /

Dette er 5 lavendel.....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (215,6 KB, 44 visninger)
Gammel 14-05-13, 11:37   #323
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan hende de vokser fort da. :trøster:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 11:38   #324
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Oi! De var små også de... Da blir det miniatyrhage. :comfort:

Gammel 14-05-13, 11:38   #325
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Kjenner jeg er litt misfornøyd nå, egentlig. Fikk aldri noen ordrebekreftelse, og masse av det jeg bestilte er ikke blitt levert. Har ikke fått peon, rosmarin, geranium eller hosta. Ingen beskjed, det er bare ikke levert. Også kommer disse små fisleblomstene. Jaja, blir ikke fint til 17. mai av de der... Og de 200 litrene med blomsterjord jeg kjøpte i stad er kanskje litt i meste laget.

Gammel 14-05-13, 11:44   #326
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Kjenner jeg er litt misfornøyd nå, egentlig. Fikk aldri noen ordrebekreftelse, og masse av det jeg bestilte er ikke blitt levert. Har ikke fått peon, rosmarin, geranium eller hosta. Ingen beskjed, det er bare ikke levert. Også kommer disse små fisleblomstene. Jaja, blir ikke fint til 17. mai av de der... Og de 200 litrene med blomsterjord jeg kjøpte i stad er kanskje litt i meste laget.

Unnskyld at jeg ler, men jeg ser det levende for meg. I alle fall har de ikke fått den hersens frosten på seg da.

minibolle mai 2012
Gammel 14-05-13, 11:47   #327
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Du det går bra. Jeg ler litt selv og nå. Ringte dem, da. Sendes visst i to pakker. Resten blir sendt i dag. Beskjed hadde jo vært greit. Og de er visst store om 4-6 uker, de vokser "knallandes fort", som Hardanger-mannen sa.

Gammel 14-05-13, 12:06   #328
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Salt: Du får ta deg en tur på Plantasjen.

Jeg lurer på spirene mine! Jeg har fått spirer! De står på badet, med plast over seg. Nå lurer jeg på hvor lenge denne plasten skal være på, og hvor mye jeg må vanne. Jeg sprayer over flere ganger om dagen, men det er jo bare øverste jordlaget som blir vått (og er nå som en slags skorpe på toppen). Jeg forsøkte å vanne ordentlig, men det fikk bare alle spirene der til å legge seg flatt ned. Jeg håper de reiser seg igjen, og ikke drukner/råtner/forsvinner.

Gammel 14-05-13, 12:13   #329
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Du det går bra. Jeg ler litt selv og nå. Ringte dem, da. Sendes visst i to pakker. Resten blir sendt i dag. Beskjed hadde jo vært greit. Og de er visst store om 4-6 uker, de vokser "knallandes fort", som Hardanger-mannen sa.

¨

Litt festlig da.
Jeg har klippet rosene mine i helgen.
Og vurderer om jeg skal plante mer nå, eller vente. Mulig det blir venting.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:18   #330
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Nææh. Plantasjen er dyrt. Klarer å vente 4-6 uker på flotte blomster, altså. Ble bare umiddelbart litt skuffet! Men nå vet jeg det til neste år, og kan begynne litt før!

Gammel 14-05-13, 12:21   #331
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg var på Plantebørsen i Lier og fikk masse fine stauder for en grei pris egentlig, visste ikke at det var såpass overkommelig jeg. Trodde alt var dyrt. Men de du har kjøpt er sikkert enda rimeligere da.

minibolle mai 2012
Gammel 14-05-13, 12:22   #332
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ojda Salt. Kanskje ikke til 17. Mai, men det blir nok fint!

Jeg har plantet spanske margeritter i dag, og i går fikk jeg endelig gjødslet. Passet bra med alt regnet. Helgjødsel med hønsemøkk stinker altså! Noen må vaske hagehanskene sine nå.

Gammel 14-05-13, 12:41   #333
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Hva? Må jeg klippe plenen alt?

Det viser seg at to runder med fullgjødsel gjør underverker for farten, i alle fall...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:44   #334
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått klippet rosene mine,så gjenstår det å se om de overlever....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:57   #335
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bør klippe plenen. Bygdas 17.maitog går rett forbi oss, og nå er det ikke særlig pent.

Men det vil jo for pokker ikke slutte å regne!

Gammel 14-05-13, 13:20   #336
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

@Salt: Du får ta deg en tur på Plantasjen.

Jeg lurer på spirene mine! Jeg har fått spirer! De står på badet, med plast over seg. Nå lurer jeg på hvor lenge denne plasten skal være på, og hvor mye jeg må vanne. Jeg sprayer over flere ganger om dagen, men det er jo bare øverste jordlaget som blir vått (og er nå som en slags skorpe på toppen). Jeg forsøkte å vanne ordentlig, men det fikk bare alle spirene der til å legge seg flatt ned. Jeg håper de reiser seg igjen, og ikke drukner/råtner/forsvinner.

Du må undervanne. Sett potta i ei skål med vann så jorda får sugd til seg fuktighet, fjern vannet etterpå så ikke jorda blir stående i vann. Jeg bruker å ta av plasten ganske tidlig, for å ikke få mugg eller sopp på spirene, noe det kan bli om de har det for klamt.

Gammel 14-05-13, 13:22   #337
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, smart. Takk, Miromurr!

Gammel 14-05-13, 14:16   #338
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg spent... Hentet alle blomstene jeg hadde bestilt på Posten, og fikk denne esken???

Miniatyrbilde, var det rette ordet, ja.

Og litt , selv om du tar det fint så langt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 14:27   #339
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vær redd, Salt, de BLIR fine. De har mye sterkere røtter enn mange av de du kjøper på Plantasjen.

Gammel 14-05-13, 15:02   #340
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Er ikke redd for det, altså. Er bare utålmodig. Og det må jo sies at 18 planter for 360,- er fryktelig billig! Vel verdt å vente noen uker på. Jeg skal bare begynne litt tidligere neste år.

Alle er nå plantet i kasser og krukker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.