Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sole seg toppløs?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Soler du deg toppløs på rygg offentlig?
Ja! 8 3,79%
Nei! 197 93,36%
Annet - spesifiser i tråden 6 2,84%
Deltakere: 211. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 13:36   #81
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sole seg toppløs?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Sett i lys av våre mødres frigjøringskamp var dette en temmelig deprimerende tråd.

Jeg synes ikke toppløssoling har noe som helst med kvinnefrigjøring å gjøre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:37   #82
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det syns egentlig jeg. Uten at det er noe stort problem å ha på bikinioverdel, som jeg har hatt de siste 27 årene. Det var fritt og fint å kunne sole seg i bare bikinibukse, syns nå jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:42   #83
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen mellom kvinnefrigjøring og bh.

Gammel 12-05-13, 13:44   #84
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes ikke toppløssoling har noe som helst med kvinnefrigjøring å gjøre.

Ikke? I det øyeblikket man blir "pålagt" noe kun fordi man er kvinne, så er det for min del vanskelig å tenke noe annet enn undertrykking.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:00   #85
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke? I det øyeblikket man blir "pålagt" noe kun fordi man er kvinne, så er det for min del vanskelig å tenke noe annet enn undertrykking.

Jeg synes det er å dra den alt for langt.
For mange, både kvinner og menn, er pupper knytt til kjønn/kjønnsorgan og jeg synes ikke det er mindre frigjørende at kvinner skjuler underliv og pupper enn at menn skjuler underliv. For mange er synet av nakne kvinnepupper problematisk og om kvinner synes det er så frigjørende å kaste bikinitoppen, så kan de ta hensyn til at ikke nødvendigvis resten av befolkningen mener det samme og kaste toppen på steder det er lagt opp til at nakenhet er OK.

Gammel 12-05-13, 16:41   #86
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg synes det er å dra den alt for langt.
For mange, både kvinner og menn, er pupper knytt til kjønn/kjønnsorgan og jeg synes ikke det er mindre frigjørende at kvinner skjuler underliv og pupper enn at menn skjuler underliv. For mange er synet av nakne kvinnepupper problematisk og om kvinner synes det er så frigjørende å kaste bikinitoppen, så kan de ta hensyn til at ikke nødvendigvis resten av befolkningen mener det samme og kaste toppen på steder det er lagt opp til at nakenhet er OK.

Akkurat de samme argumentene kan brukes til fordel for å få kvinner til å gå med heldekkende plagg. Noen blir alltid støtt.

Gammel 12-05-13, 16:51   #87
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pupper ER jo ikke et kjønnsorgan. Jeg syns det er veldig stor forskjell på å ligge med bare pupper på stranda og å ligge med rompa bar.

Gammel 12-05-13, 17:01   #88
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Akkurat de samme argumentene kan brukes til fordel for å få kvinner til å gå med heldekkende plagg. Noen blir alltid støtt.

Jeg synes du drar den alt for langt i denne tråden, og da er det vanskelig å diskutere saklig. Det er forskjell på å dekke til pupper (vi snakker lapper på ca 10 x 10 cm her) og heldekkende hopeplagg/klesplagg. Sånn sett kan du jo si at alle skal få lov å gå rundt naken hvor de vil, for dekkende tøy er undertrykkende.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Pupper ER jo ikke et kjønnsorgan. Jeg syns det er veldig stor forskjell på å ligge med bare pupper på stranda og å ligge med rompa bar.

Forskjell, ja. Men ikke veldig stor.

Gammel 12-05-13, 17:03   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg syns forskjellen er utrolig stor.

Gammel 12-05-13, 17:07   #90
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Ikke jeg, og det viser jo bare hvor forskjellig folk er når det gjelder nakenhet/bar hud.

Gammel 12-05-13, 21:32   #91
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes menn med større bryster enn meg. Hvorfor mener du at kvinners bryster bør dekkes til når det gjelder andre regler for menn, 007? Er rumper annerledes enn bryster? Er stringtruser ok, men man må ha bikinioverdel på? Er stringtruser greit for kvinner, men ikke for menn?

Det bor ganske mange i Norge nå som finner kvinner i bikini problematisk og mange som mener at kvinner som ikke dekker til håret er umoralske. Hvem skal bestemme hva som er ok? Flertallet? Særgrupper?

På en vanlig strand mener jeg at grensen går ved bukse/truse som skjuler kjønnsorganer. Alt annet må være lov.

I New York er det forresten lov for kvinner å gå toppløse på gaten.

Gammel 12-05-13, 21:43   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at man reagerer på nakne kvinnebryster i offentligheten, har jo med kultur å gjøre og har ikke nødvendigvis en logisk forklaring. Jeg reagerer mer på nakne kvinnepupper enn nakne mannepupper på stranden, selv om mannepuppene er større. Jeg synes også det er uapetittelig å sitte ved samme bord som en ammende kvinne hvis det betyr at jeg får store, blåsprengte pupper i fleisen. Jeg skulle sikkert ha vært mer open-minded når det gjelder slikt, men jeg synes faktisk at nakne kroppsdeler der det ikke er naturlig (for meg) med nakne kroppsdeler er litt ekkelt. (Fellesdusjer går f.eks helt greit.)
noen: Jeg skal og kan ikke bestemme hva som er greit, jeg bare sier hva jeg tenker om saken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 21:48   #93
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

noen: Jeg skal og kan ikke bestemme hva som er greit, jeg bare sier hva jeg tenker om saken.

Og det er selvfølgelig greit. Det er en veldig interessant diskusjon. Jeg ville også reagere hvis jeg så en toppløs kvinne utenfor "strandsetting", mens en toppløs mann er noe annet. Men jeg jeg synes det er litt kult at New York tillater kvinner å gå toppløse på linje med menn, og jeg tror det er tillatt i Norge også.

Gammel 12-05-13, 21:57   #94
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Jeg synes du drar den alt for langt i denne tråden, og da er det vanskelig å diskutere saklig. Det er forskjell på å dekke til pupper (vi snakker lapper på ca 10 x 10 cm her) og heldekkende hopeplagg/klesplagg. Sånn sett kan du jo si at alle skal få lov å gå rundt naken hvor de vil, for dekkende tøy er undertrykkende.

Forskjell, ja. Men ikke veldig stor.

Ja, det ville vel alle si om man tråkker over deres grenser for hva de mener er akseptabelt. Det er ganske interessant, egentlig.

Gammel 12-05-13, 22:38   #95
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det finnes menn med større bryster enn meg. Hvorfor mener du at kvinners bryster bør dekkes til når det gjelder andre regler for menn, 007? Er rumper annerledes enn bryster? Er stringtruser ok, men man må ha bikinioverdel på? Er stringtruser greit for kvinner, men ikke for menn?

rine har egentlig skrevet det samme som jeg mener om saken, men jeg svarer likevel.
Jeg synes det er forskjell på kvinnebryster og menn med pupper. Jeg hadde ikke reagert av på at en mann feks spiller sandvolleyball på banen her jeg bor kun iført shorts, jeg hadde reagert om en kvinne hadde gjort det samme.
For meg er kvinnebryster nesten like intimt som kjønnsorganer er, og jeg synes bryster bør tildekkes på lik linje med kjønnsorgan. Bryster er for meg tett knyttet opp til seksualitet, og selv om jeg vet at menn også har erogene soner i brystene, så er det altså for meg (og sikkert flere) stor forskjell på kvinnebryster og menn med byster, ikke minst på brystvortene.

Nå kan jeg jo selvsagt skrive noe om menn med store pupper, men jeg nøyer meg med å si at de også godt kan dekke til brystene sine.

Og siden du spør: Rumpeballer er noe annet enn anus. Så lenge anus er tildekket kan både kvinner og menn vise rumpeballene sine for min del. Selv om jeg ikke er så glad i å se andres rumpeballer. Eller store, blåsprengte pupper, som rine skriver.

Gammel 12-05-13, 22:42   #96
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier som agenten, pupper er for meg omtrent like intimt som underliv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 23:45   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Rompeballa overalt- æ føl æ blir overfalt"...:nynner: (Insert det som passer- f.eks blåsprengte pupper: )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:53   #98
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg syns ikke heller noe om å ha melkesprengte pupper i fri flyt 30 cm fra meg på restaurant, noen få ganger har jeg opplevd veldig lite diskret amming. Men jeg syns det skal gå an å amme overalt, selv om det er en klar fordel å gjøre det uten å vifte med hele puppen løs og lufttørke på kafé.

Men å ligge på en badestrand uten bikinitopp er noe helt annet, og et sted der en vel regner med en større toleranse for nakne kropper. Veldig mye bar hud i alle slags former er det uansett der, rompeballer og gedigne mager og det ene med det andre. Pupper er ikke noe sånn veldig annerledes enn det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.