Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Biltema er lagd for menn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-13, 18:08   #11
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men denne smilien, da, er ikke den litt kvinnenedsettende. Sur og rød og med kjevle og sløyfe i håret og greier.

Akkurat som Löplabbet, som akkurat kunne tilby meg råsa løpesko. Til voksne kvinnfolk, i verdens rikeste land!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

"Jeg har mitt eget verktøyskrin, jeg er så likestilt!" Og så da, jeg har min egen kurv med 7 forskjellige sett med strikkepinner og 8 hefter med mønster! Teller ikke det? Jeg kan holde hele familien min med ull en hel vinter, men jeg kan ikke skifte dekk så jeg er ikke likestilt.

Jeg er enig med deg i det du skriver her (og det jeg kuttet bort), men hvorfor skriver du dette i denne tråden? Mener du at noen har gitt uttrykk for noe sånt her? Jeg er ikke handy, men det er ikke mannen heller, og jeg klarer ikke å sette sånt i sammenheng med hvilket kjønn vi har.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg håper ikke noen fikk det inntrykket at jeg ikke mener at mennesker skal få utfolde seg uavhengig av hvilket kjønn de er for det var ikke intensjonen. Jeg tror ikke det var HIs intensjon å putte alle kvinner i bås heller og dermed så synes jeg mange av innspillene i denne tråden er litt som å skyte spurv med kanoner.

For min del handler det ikke bare om hvorvidt folk får "utfolde seg" uavhengig av kjønn, men også om bevisste og ubevisste holdninger knyttet til dette. Og det er kanskje spesielt de ubevisste holdningene som gjør meg til ei sur strømpe når jeg påpeker dem. Men jeg gjør det fordi jeg synes det er viktig. Når det gjelder HIs intensjon, så må jeg innrømme at jeg har vært veldig lite opptatt av HI i det hele tatt i denne tråden, men jeg kan jo skjønne at det kanskje føles litt voldsomt når man har startet en tråd som ender opp slik. Jeg diskuterer ikke videre for å diskutere HI, jeg mener å diskutere dette generelt.

Sitat:

Alle er vel mer eller mindre enige?

Jeg oppfatter at "vi" er uenige på ihvertfall to punkter:

1) forskjeller mellom kjønn, f.eks. h*n som mente at menn er mindre dramatiske enn kvinner, at oppførsel er kjønnsbetinget. Det jeg synes er så kjipt med dette, er at man trekker ut (både synsete og vitenskapelige) generelle forskjeller, og bruker det som argumentasjon eller grunnlag overfor enkeltpersoner. Små forskjeller mellom kjønn er jo helt uinteressant når man snakker om enkeltpersoner, men det blir brukt som om det er istand til å forklare og begrunne noe. Et eksempel jeg bare kom på i farta; når man ønsker kvinner inn i mannsdominerte yrker fordi de er så omsorgsfulle eller fordi de er så gode på å gjøre flere ting på en gang. Blir jeg ansatt på bakgrunn av slike ting vil de bli ordentlig skuffa, og det gjelder selvfølgelig svært mange andre også. Det blir helt tullete (og direkte feil) å bruke det på denne måten. Men det gjøres ofte, og det er derfor jeg blir så irritert (når jeg opplever det, ikke her og nå, i denne diskusjonen). Her er bakgrunnen til at jeg ikke ler av humoristiske antydninger om det heller; jeg opplever det som så lite reelt/representativt for de ulike kjønnene at jeg ikke ser hva som er morsomt.

(Jeg synes også det er litt påfallende hvor ofte dette med humor og velvilje blir så viktig i diskusjoner med snev av feministiske synspunkter, og opplever ganske sjelden ellers å bli beskrevet som humørløs om jeg er uenig i noe. Teit, uvitende, usaklig, misforstått og sånt, men jeg tror nesten bare det er når jeg mener noe om kvinner og menn at folk antyder at jeg rett og slett må ha et problem med humøret. )

2) hvor viktig det er. Slik Madicken har gitt uttrykk for (takk for at du forklarte hva du mente forresten, jeg forstår hva du mener, jeg ser det bare annerledes), virker det som om mange synes antydninger om dette er bagateller. Det er den andre tingen jeg opplever at det er uenighet om. Noen har sagt at de vil velge sine kamper, andre ser ikke problemet i det hele tatt, og atter andre har sagt noe om at det vil virke bedre om man pakker inn budskapet på en annen måte. Dette med å prioritere større problemer hadde jeg skjønt dersom folk mente det for sin egen del, men jeg forstår ikke hvorfor så mange (spesielt irl, ikke nødvendigvis i denne tråden) da har et så stort behov for å irettesette dem som synes det er helt ok å også bruke energi på mindre ting. For meg er disse tingene viktige fordi det er så grunnleggende for andre ting, og jeg har ikke tro på at holdninger endres ved at ingen kommenterer dem. Selv om noen blir sure.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.