Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Din aller beste 17. mai-kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 13:55   #41
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din aller beste 17. mai-kake?

Jeg har en mamma som har etterlyst red velvet cupcakes og to nevøer som har etterlyst oreokake. Så da blir det nok det. Og en mann som vil ha Filifjonkas snickerskake. Vi får se om det blir det. Det er ganske mange hos mamma og pappa på 17. mai, men jeg tror dette blir i overkant selv for vår familie.

Gammel 09-05-13, 14:02   #42
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din aller beste beste 17. mai-kake?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Eller enkelte steder i Nord-Norge.

Nei, i Nord-Norge beregner vi 1/2 kake per person

Gammel 09-05-13, 14:05   #43
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Minst

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 21:23   #44
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Minst

Sant nok. Men vi er litt utradisjonelle (eller beskjedne kanskje ) i vår familie viser det seg.

Gammel 09-05-13, 21:54   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller beste beste 17.mai-kake?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Definitivt. Vi lurte på å stikke innom skolen i nabolaget her, men vi har jo ikke unger på skolen...er det da rart å stikke innom på 17.mai fesivitetene?

Ikke i det hele tatt. Her er det skolene som er samlingsplassen på 17. mai. "Alle" stiller, enten de har skolebarn eller ikke.

Gammel 09-05-13, 22:42   #46
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å lage firkløverkake. En nydelig kake med sukkerbrødbunn, vaniljekrem mellom lagene, og glasur laget av bl.annet firkløversjokolade.

Gammel 09-05-13, 22:46   #47
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og så har vi fått en annen kakefavoritter siste par årene, en kake med jordbærfromasj. Den er utrolig frisk og god.

Gammel 09-05-13, 22:51   #48
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mektig lei av Pavlova, synes den serveres overalt, hele tiden.
Jeg planlegger en kake med 4 tynne bunner (2 sjokolade, 2 lyse) med krem, skogsbær og vanlijekrem, samt frukt penslet med gelè på topplokket.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:37   #49
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din aller beste beste 17.mai-kake?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ikke i det hele tatt. Her er det skolene som er samlingsplassen på 17. mai. "Alle" stiller, enten de har skolebarn eller ikke.

Da tar vi turen. Eller tur og tur...vi snubler en halv gang så er vi der.

Gammel 09-05-13, 23:56   #50
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det et must med bløtkake på 17. mai. Hermetiske pærer/bringebær inni og revet sjokolade og jorbær på toppen.

Gammel 14-05-13, 21:48   #51
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er mektig lei av Pavlova, synes den serveres overalt, hele tiden.
Jeg planlegger en kake med 4 tynne bunner (2 sjokolade, 2 lyse) med krem, skogsbær og vanlijekrem, samt frukt penslet med gelè på topplokket.

To dager etter at jeg skrev dette innlegget laget jeg Pavlova.

Gammel 14-05-13, 22:09   #52
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

To dager etter at jeg skrev dette innlegget laget jeg Pavlova.

Jeg mistenker at vår aller beste 17. maikake i år blir et par kakestykker fra Pascal.

Gammel 14-05-13, 22:10   #53
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pavlova pleier det å være, men i år så blir det Idas ostekake med masse frukt på. Vi blir så mange i år at det sikkert blir begge deler også. Den ostekaka er kjempegod og lett å lage selv om den stekes i flere omganger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:11   #54
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg mistenker at vår aller beste 17. maikake i år blir et par kakestykker fra Pascal.

Dårlig med Pascal her i omådet, så her er det bare å bake selv.
Jeg skulle veldig gjerne hatt Pascalkake til 17. mai.

Gammel 14-05-13, 22:12   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at dette må være en fantastisk 17. mai-kake: Appelsinkake med sjokoladekrem. Jeg har så lyst til å teste den ut, men vi skal ikke ha gjester, og jeg kan ikke være alene om den der. Jeg kan ikke det. Kan ikke. Må ikke. :messer:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:16   #56
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Dårlig med Pascal her i omådet, så her er det bare å bake selv.
Jeg skulle veldig gjerne hatt Pascalkake til 17. mai.

Ja, jeg tror vi kommer til å bli rimelig fornøyde med det. Problemet blir vel mer å klare å begrense oss når vi skal velge hva vi vil ha.
Ellers så er jo jeg egentlig ganske glad i å bake, men jeg orker ikke når det bare blir meg og Mannen, for da blir det så mye rester. Sist år endte jeg opp med å lage hjemmelaget napoleonskake hvis jeg ikke husker helt feil. Det var ikke så verst altså.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg innbiller meg at dette må være en fantastisk 17. mai-kake: Appelsinkake med sjokoladekrem. Jeg har så lyst til å teste den ut, men vi skal ikke ha gjester, og jeg kan ikke være alene om den der. Jeg kan ikke det. Kan ikke. Må ikke. :messer:

Ja, den der har jeg også siklet litt på. Har VELDIG tro på at den er god. Synes generelt Ida hadde mange fristende oppskrifter, så jeg mistenker at jeg kommer til å ende opp med å kjøpe boka hennes når den en gang kommer ut.

Gammel 14-05-13, 23:08   #57
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Iår blir det enten pavlova m/bær eller en bløtkake med vanliljekrem og bær mellom lagene. Også har lillebror (og pappaen og onkelen) bestilt sjokoladekake, siden han (de) ikke er så glad i verken pavlova eller bløtkake

Pavlova eller bløtkake. Og om det blir bløtkake, så skal den selvsagt være med hjemmelagd (dynket) bunn med 5 egg. Og med jordbær og banan, og vaniljekrem.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 23:09   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den appelsinkaken så deilig ut! Jeg skal lage porsjonspavlovaer med to forskjellige typer krem og diverse bær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 23:11   #59
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den appelsinkaken så deilig ut! Jeg skal lage porsjonspavlovaer med to forskjellige typer krem og diverse bær.

Jeg hadde bær på mine, i tillegg kokte jeg pasjonsfruktsirup som jeg ringlet over, det var supergodt og veldig friskt.

Gammel 14-05-13, 23:12   #60
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes fantastisk ut!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.