|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?
Ikke sant? Jeg har ikke veid maten så mye, men tenkte liksom at *en gitt mengde pasta, enten i vekt eller kalorier* var en passelig stor tallerken. Men det er bare bittelitt som skal til. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Ja, det var et sjokk for meg også, som aldri har drevet med kaloritelling før. Det er rett og slett vilt hvor mye mer middag en kan spise hvis en velger rent kjøtt eller fisk og grønnsaker, istedet for mye pasta og ris. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Jeg synes egentlig bare veiing av mat gjør meg bevisst på hvor utrolig små middagsporsjoner man bør spise |
|
|
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Jeg synes for eksempel 125 gram laks er ganske lite. Men det er ganske mye kalorier. Grønnsaker kan man selvsagt velge mye av. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
ekstremt trøtt
|
Helt enig i dette. Jeg må helst ha 200-250 g for å bli mett.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Kanskje jeg bør kjøpe meg en vekt etter hvert, kjøkkenvekten vår fungerer ikke lenger. Jeg har vel fulgt litt med så langt ved at jeg ser hva pakningene vi kjøper veier og så ta en viss del av det vi tilbereder. Men jeg går iallefall nedover i vekt så langt, så kan jo ta nye vurderinger etter hvert dersom jeg ser at vekten står stille eller går oppover igjen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Jeg har gjort en livsstilsendring som bl.a annet har ført til at jeg har gått ned 26 kg (det stabiliserte seg der for et halv år siden ca). Jeg har gjort en rekke ting/fulgt en rekke prinsipper:
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Jeg synes du er mer fantastisk enn fanatisk, Nooria.
|
|
|
#33 |
|
Vet du, jeg kjenner at jeg irriterer meg mer og mer over sånne. I dag så jeg en overskrift på DB der det sto noe ala.: Gikk ned 50 kg på 5 måneder. Slike mål må jo være bortimot umulig for de aller fleste. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Vi har spist brun ris lenge og jeg har null problemer med å bytte ut hvite karbohydrater med fullkornsprodukter. Jeg tror egentlig at hverdagsmiddagene våre ikke er så ille, jeg lager det meste fra grunnen av. Jeg passer bare på å balansere dem litt bedre på tallerkenen og ikke spise for store porsjoner. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Lag GOD mat! Det er jo masse fantastisk mat som er veldig kalorifattig. Skalldyr! Indre- og ytrefilet av alskens dyr (lam! hjort! reinsdyr!)! De aller beste sesonggrønnsakene, nå er det aspargestid! Lag deilige grønnsaksbaserte supper (stavmikseren er din venn)!
|
|
|
#36 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Ja, for all del! All mat skal være god! Stavmiksersupper, skalldyr, fisk, indrefilet, vilt!
|
|
|
#37 |
|
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Etter en liten nedtur har jeg funnet ut at jeg kanskje bør telle litt mer på kaloriene. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?Hvor mange kalorier kommer an på hvor tung du er og hvor fort du vil gå ned. Som regel. Så finnes det unntak, som meg. Selv om jeg er blytung kan jeg ikke spise noe særlig mer enn 1300 kalorier hvis jeg vil ned 0,7-1 kg i uka. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ja, jeg vet at det kommer an på både vekt og hvor rask vektnedgang jeg ønsker. Men jeg har jo fylt ut både vekt, høyde, alder, aktivitetsnivå og at jeg vil gå ned ca. 0,5 kg i uka på alle disse stedene og får altså så ulike svar. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?De har ulike teorier bak det de gjør. Det er i praksis individuelt, og noe vil treffe på noen, annet på andre.
|
![]() |
|
|