|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Ville du kjøpt hus/bygget ut etter behov familien vil ha de neste 10-12 årene? | |||
Ja - du har rett!
|
|
121 | 90,30% |
Nei - mannen din har rett!
|
|
4 | 2,99% |
Noe annet og mer nyansert (som utdypes i tråden )
|
|
9 | 6,72% |
| Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Selv om alt i sokkelen ikke er ferdig enda så bor vi nå på 150 m2, før jul bodde vi på 75 m2 (pluss at vi har hatt vaskerom og fryser i kjelleren hele tiden.), jeg merker utrolig godt at vi har fått to store soverom til. Men jeg har strengt talt ikke behov for noe mer. Selv om det selvfølgelig ikke hadde skadet med en kjellerstue og litt sånt i tillegg. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Det er nå livet er. Det er nå barna er små. Det er nå dere trenger plass. Om 10 år kan dere selge og kjøpe noe mindre.
|
|
|
#63 |
|
By the Sea
|
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Takk for mange svar.
|
|
|
#64 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Nja, med tanke på at 11 år utgjer i overkant av 4000 dagar, så vil eg jo absolutt påstå at det ikkje akkurat er veeldig kort tid dette. Og når det i tillegg er snakk om born i potensiell meeeget hormonell tilstand, er det iallefall ikkje noko å lure på!
|
|
|
#65 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bygge ut etter barnas behov?
Jepp, subjektivt, og har lite med jobb, romløsning og antall barn å gjøre, er min erfaring. Venner fra mindre sentrale områder synes vi har et lite hus med våre 130 kvadrat, kanskje ikke så rart når nesten samtlige har eneboliger på over 200. Kan tenke deg at du ville synes at vi har det ganske romslig? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Så bra! Hva slags planløsning har dere da? Jeg og to barn bor på ca. 115, men jeg liker ikke planløsningen så godt.
|
|
|
#67 |
|
kamerat
|
Vi har leilighet over to plan – første etasje er kjøkken, stue og et lite toalett, nesten helt åpen løsning (unntatt toalettet, så klart
|
|
|
#68 |
|
Egentlig nokså likt her da.
|
|
|
#69 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg tenker at vi kunne absolutt ha bygget ut etter barnas behov om økonomien var tilstede og at vi hadde ett sterkt behov for det. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
I farta!!
|
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi har hatt bolig med utleieleilighet som vi har leid ut. Nå har vi bestemt oss for å ta den i bruk selv fordi ungene skal få bedre plass med soverom nede alle sammen, egen tv stue og eget bad. Og egen inngang når det måtte trenges. Syns det er kjekt med god plass når de blir større og har mye venner på besøk, forhåpentligvis. Vi har kjøpt mitt barndomshjem så jeg har selv vokst opp i kjelleren her, helt supert, masse venner og folk hele tiden.
|
|
|
#72 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Når ungane er i verste tenåringsalderen og skal sjå skrekkfilm med vennar til klokka tre om natta, er det gull verdt å ha mogelegheit til å stue dei vekk andre stadar enn i stova der du sjølv sit, eller i naborommet til der du skal sove. Takk og lov for kjellarstova vår, seier eg berre. Den er til minst like stor glede for meg og mannen som for tenåringen. Sjølv om vi aldri er der. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bygge ut etter barnas behov?For oss var det så viktig med bolig tilpasset familiens størrelse og behov at vi flyttet. Hverdagslivet går faktisk mye lettere når fem personer bor på 250 kvm, istedet for 116.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 06-05-13 kl 15:02. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
En hund på 68 m2; det er hva jeg kaller en gigantisk hund!!
|
|
|
|
#76 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Av og til føles den sikkert som en hund på MINST 68 m2.
|
|
|
#78 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi er to voksne, to barn og en hund på 103 m2.
|
|
|
#79 |
|
|
Vi har riktignok ikke hytten i nærheten, (det forundrer meg stadig at noen vil ha det?), men synes fortsatt det er mer enn nok velstand. Kanskje jeg burde revurdere? |
|
|
|
|
|
#80 |
|
By the Sea
|
Sv: Bygge ut etter barnas behov?Da kan jeg fornøyd konstatere at vi er blitt enige - og løsningen innebærer en beskjeden påbygging og heller en omdisponering av rommene (flytte på et par vegger) i 2. etasje. Blir bra!
|
![]() |
|
|