|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Det tror jeg også. La oss si at dette hadde kommet opp om en av mine beste kompiser. Som jeg har kjent i mange år. Jeg hadde nok også sikkert reagert med vantro. Og kanskje vært skeptisk (selv om jeg i teorien vet at man ikke kan se sånt utenpå). Om da jenta i tillegg hadde vært en jente som kanskje har rykte på seg for å lyve, skape støy, rote med mange osv osv (må presisere at jeg ikke vet noe om denne jenta altsål), så hadde jeg nok slitt med å tro på det. |
|
|
|
|
#462 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg håper denne saken får ihvertfall noen til å skjønne at de fleste overgripere kommer uten horn i panna og blotterfrakk. Snille, greie og omgjengelige menn har gjort sånt før, det er ikke noe nytt. |
|
|
|
|
#463 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)En annen ting jeg tenker; lærerene burde sett varselsignalene, dersom det var slik at hun krevde ekstra oppfølging etc og var klengete, og bedt om assistanse fra andre med mer kompetanse enn seg selv. |
|
|
|
|
#464 |
|
This is normal!
|
Dette er det jeg reagerer nesten mest på i denne saken. Her sitter de en etter en og snakker om denne jenta som det var noe galt med, men ikke én av dem har tenkt på å varsle rette instanser. Lærerne som plikter det gjennom yrket sitt. Ordføreren som vel kan sies å være øverste ansvarlig for barnevernet i sin kommune. Det gjør at de mister all troverdighet for meg.
|
|
|
#466 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Og dessuten - OM en 14 år gammel jente har mange kjærester og "roter" med mange gutter, så er det ikke på noen som helst slags måte noen formildende omstendighet når det gjelder overgrep fra en voksen mann. |
|
|
|
|
#467 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, og akkurat det er jo selvsagt for de fleste, men tydeligvis ikke for alle. |
|
|
|
|
#468 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette provoserer meg noe voldsomt. Når jenta viser alle tegn på at hun ikke har det bra så bruker de det MOT henne i stedet for å gjøre noe for henne. Slike lærere kan vi godt være foruten. Jeg blir så eitrende forbanna at jeg nesten hopper i stolen når jeg leser uttalelsene deres. Slike mennesker overlater vi barna våres til?
|
|
#470 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp. Så dere intervjuet med Øygards svigersøster på TV2-nyhetene i går? Trude Teige spurte henne om hun hadde fremdeles støttet Øygard, noe hun sa hun gjorde. Teige spurte så om ikke disse Skype-samtalene hadde endret svigesøsterens syns på ham. "Nei, han prøvde seg jo bare på ungdommelig språk".
|
|
#472 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette er jo blitt behørig avkreftet i begge rettsakene?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#473 |
|
Tåler regn
|
Jepp det stemmer. For jeg husker godt at min x sin sønn stod å skrek i butikken (5 år gamel) : JEG VIL HA STORE PUPPER! Og det var godteriet han siktet til. |
|
|
|
|
#474 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Og hva med de to andre elskerinnene han hadde og måten han oppførte seg på da de gjorde det slutt? Her er det jo et mønster med tanke på hans oppførsel. |
|
|
|
|
#475 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nettopp. Jeg er forresten veldig redd for sånne manipulerende folk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#476 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Ja og spesiellt slike som fremstår som perfekt og har en annen side bak husets fire vegger. |
|
|
|
|
#477 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg må si jeg lurer mer og mer på hva det er som feiler de som fortsatt er i Øygards fanklubb. Her blir det ene beviset etter det andre presentert for en mann som ikke husker, ikke kan forklare eller kommer med noen forklaringer som er så hinsides at enhver med ørelite fornuft skjønner at han vet meget vel hva som er svaret. |
|
|
|
|
#478 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Redd for å ta stilling, det handler om overgrep, skolen skal ta stilling, for svarte!
|
|
|
#479 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Tenk hvor grusomt familien har hatt det.
|
|
|
|
#480 |
|
E pluribus unum
Medlem siden: May 2013
Hvor: Malaysia
![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Coming in late in the discussion, I would like to say that I am confused. This case has gotten enormous attention and that is good. It is a fantastic thing that I love about Norway that there is so little tolerance for older men using their power over young girls. However, why this case in particular? Has it been a signal case shaping the treatment of victims in the more numerous cases do you think? |
|
|
![]() |
|
|