Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?
For 2 uker siden var jeg en snartur til Riga, når jeg kom hjem derfra syntes jeg byen fremsto som litt kjedelig og tenkte at dette var ikke stedet jeg ville anbefale eller reise snarlig tilbake til. Turen var kjempefin, hadde ett morsomt reisefølge så det gikk fint.
Denne helgen har jeg også vært i Riga (overraskelsetur), da med guidede turer - for en FANTASTIK by! de har en utrolig trist historie, men absolutt en spennende historie, jeg har lært veldig mye om den baltiske historien denne helgen. Okkupasjonsmuseet er under restaurering, men guiden vi hadde i det midlertidige museet klarte å formidle en spennende og interessant historie, så bestiller dere en guide kan jeg anbefale museet, uten guide kan det kanskje bli litt kjedelig. Hvis du ønsker kan jeg finne ut hva vår guide het, hun hadde en fortellerevne og ett utrolig engasjement, hun klarte å frembringe litt tårer og mye latter. Anbefaler Radisson Blu midt i sentrum, rett utenfor gamlebyen. På importerte varer er prisnivået som Norge, ellers er ganske mye billigere enn her hjemme.
SPA er billig og veldig bra.
Sist redigert av Fløyel : 28-04-13 kl 22:55.
|