|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kaldkompost, 2 årJeg kjøpte en sånn kompostboks i fjor:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Kaldkompost, 2 årOi, har du ugress oppi? Jge tør ikke det, jeg, for jeg er så redd for at ugressfrøene skal få masse næring av komposten og at jeg dermed spar ned kraftige velnærte ugressspirer og frø når jeg sprer komposten.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Kaldkompost, 2 årHjeelp. Har hatt oppi masse brennesle... uhu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kaldkompost, 2 årJeg lærte som barn at man ikke skulle ha ugress i komposten, men da hadde vi kaldkompost. Nå har jeg varmkompost og har fått vite at det er trygt å ha ugress i, fordi frøene blir brutt ned. Jeg har det likevel veldig sjelden. Mest fordi komposten blir så full om jeg skal ha alt hageavfallet i den, så da dropper jeg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaldkompost, 2 årI varmkompost er vel ugress greit, i den kalde mener jeg at den ikke skal?
![]() |
#7 |
![]() Sv: Kaldkompost, 2 årJeg begynte ved første plenklipp i fjor, tror jeg. Vi hadde kjørt bort gressklipp med trillebår før, til en liten dal i et villnis mellom husene. Alle i gata har en tømmeplass der. Mye, mye lettere å bare ta det i en boks hjemme hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaldkompost, 2 årVende er nok ikke dumt, og ikke bare gress i alle fall. Det er egentlig det eneste jeg husker, at det bør være en del annet enn gress.
![]() |
|
|