Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye til konfirmant?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-13, 23:42   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hvor mye til konfirmant?

En av svogers unger skal stå til konfirmasjon og vi er bedt i selskapet. Han er ikke fadderbarn. Dette er første konfimasjon i nær familie til mannen min.
I min familie gir vi lite, alltid og til alle, så min erfaring duger ikke helt her føler jeg,hos mine ville vi gitt ca. 200kr.

Hvor mye gir vi i en sånn anledning i 2013?

Gammel 22-04-13, 23:43   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvor mye til konfirmant?

Jeg gir 1000 kroner til nevøer/nieser. Litt ekstra til de jeg er fadder til.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 23:43   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye til konfirmant?

1000-2000

Gammel 22-04-13, 23:44   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

1000-2000

Så mye? Det er jo 1/8 av månedslønna mi.

Gammel 22-04-13, 23:46   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man gir jo uansett ikke mer enn man har råd til å gi, og satsen er definitivt ulik i ulike familier.

Gammel 22-04-13, 23:46   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker 500kr er ok.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 23:47   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt 1000,- tidligere år (2008/2009), men øker i år til 1500,-

Trur eg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 23:48   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man gir jo uansett ikke mer enn man har råd til å gi, og satsen er definitivt ulik i ulike familier.

Ja, sånn må det jo være, men jeg har jo ikke lyst til å virke smålig heller selv om vi har temmelig dårlig råd nå som jeg er student.

Gammel 22-04-13, 23:49   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir 300 til vennerbarn og havner vel på 700 kr tenker jeg, til nevøer og nieser.
Så får folk bare synes vi er smålige....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 23:54   #10
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tre søskenbarn som konfirmerte seg i fjor og i fjorfjor. Vi ga 500 kr, jeg syns ikke det er smålig. Jeg hadde ikke likt det hvis noen i min familie slet økonomisk gjennom en måned for å gi ungene (eller meg) en presang. Fine ord, et flott kort, en tale, noen bilder osv hadde vært minst like verdifullt som en gave, og det at familien kan samles på dager som betyr noe, er det viktigste syns jeg.

Gammel 22-04-13, 23:57   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

I min familie er 500 normalt å få i slike relasjoner - noen ganger mindre.

Gammel 23-04-13, 00:02   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer an på hva man har råd til og ikke minst hvor nære de er synes jeg. Mine to yngste nieser vil nok få en større sum enn mine to eldste (som jeg nesten ikke kjenner og vi har lite kontakt med). Det er enda noen år igjen for de yngste sin del.

Gammel 23-04-13, 00:05   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi ga vel rundt 1500 til vår niese i fjor vår, i form av en diamantring. Men vi får ikke så mange niesene og nevøer og følte derfor vi kunne ta i såpass siden vi tross alt er ganske close.
Det var stor forskjell i summene folk ga så jeg. Det er ingen fasit, og jeg tror det er slutt på å skule på folk fordi man syns de gir for lite eller for mye.

I tillegg ga vi et dikt som jeg syns er så vakkert og passer godt til en ungdom, innrammet. Hun ble veldig glad for det. Vi skrev en koselig hilsen på baksiden og det henger fremme på rommet hennes.
Det heter våg å være, av Hans Olav Mørk. Det koster ikke stort, men kan bety mye.

Gammel 23-04-13, 09:33   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Vi kjenner ikke konfirmanten, han bor ikke hos far og vi ser han max to ganger i året. Det er også svært mange søskenbarn i familien.
500-700 høres ut som en grei mellomting å legge oss på.

Gammel 23-04-13, 09:48   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sted mellom 500-1000 kr hadde vi nok gått for. (Til bursdager og jul gir vi feks rundt 300 kr enten i gave eller penger.)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 09:48   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har gitt 1000 kr til nevøer og nieser. Man gir jo det man har råd og lyst til og det ville være frekt av konfirmanten eller foreldrene å tenke at noen var smålige basert på det.

Gammel 23-04-13, 09:49   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi kjenner ikke konfirmanten, han bor ikke hos far og vi ser han max to ganger i året. Det er også svært mange søskenbarn i familien.
500-700 høres ut som en grei mellomting å legge oss på.

Syns dette høres kjempegreit ut jeg.
Vi hadde antakelig lagt oss på noe sånt også da.

Gammel 23-04-13, 09:50   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fadder for den ene broren min sine barn, men ikke for han andres barn som heller ikke er døpt. Ved en evt konfirmasjon kommer jeg ikke til å gjøre forskjell på de.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 09:51   #19
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gir gave til rundt 500 til mine søskenbarn, synes det er en helt ok pris.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 09:55   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannens eldste nevø fikk i sin tid 500, tror jeg. Den gang var vi studenter og hadde ikke så mye. De resterende (en del år yngre enn eldstenevøen) har fått gave til en drøy tusenlapp (spleis på skikkelig ryggsekk til samtlige).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.