|
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lenge har dere en bil?Dette er en liten avsporing fra Polyannas tråd om biler. det ble der stilt spørsmål om hvorvidt de skulle ha automat eller manuell, og da med tanke på at barna etterhvert skal øvelsekjøre. En rask titt på sigaturen hennes viste at det ikke er aktuelt før i 2018, noe som er endel år til, og ca to biler frem i tid for vår del.
![]() |
#2 |
tankefull
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har to biler. En 97 modell volvo, som vi kjøpte ca 1 år gammel. Hovedbilen er en 08 modell. Vi kjøpte den i 2010 fordi mannen ble påkjørt bakfra, og bilen vi hadfe da ble kondemnert. Det var en 04 modell som vi kjøpte da den var 2, 5 år gammel. Hadde drt ikke vært for at den ble kondemnert så hadde vi nok hatt den enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har bilene våre til de kjøres på høggern. Gode gamle passaten har gått jorda rundt noen ganger nå og skal dø til sommeren. Den er brukt opp hvert øyeblikk, 97 modell.
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Det er 30 år siden jeg kjøpte min første bil, og jeg har eid 5 biler på den tiden. Trekk fra to år jeg var billøs, og halvannet der jeg kjørte samboers bil. Har aldri hatt ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Bytter ca hvert 3. år/60k km, roughly. Siden 2001 bare kjøpt og kjørt spjut nye biler, foruten "bil nr 2", men også de av nyere årgang.
![]() |
#6 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi kjøper relativt gamle og rimelige biler, betaler kontant og har ikke lån. Har bilen lenge. Bilen er 100% tap, men tapene er ikke så store årlig. Vi har aldri hatt enorme summer i verkstedregninger.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 21-04-13 kl 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Ca. hvert fjerde år. Eller, nå byttet vi ut 08-modellen med en 13-modell, så da har det gått nesten fem år. Har en 2011-modell også, som vi tenker å ha et par år til.
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Så sjelden som mulig. Vi kjøper brukt og har dem til de dør.
![]() |
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?
Sett bort ifra at vår Zafira er 2002 modell, så signerer jeg.
![]() |
#11 |
Må man ha en tittel?
En bil er aldri en investering (med mindre man ser bort fra spesielle biler), og ja, det er en bruksting, men samtidig så er bil en sak mange bruker mye, og med den utviklingen som er teknologisk og sikkerhetsmessig, så er det for oss viktig å holde oss oppdatert.
![]() |
#12 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vår forrige bil hadde vi i 3 1/2 år før vi byttet den ut, den vi har nå er 2 år og vi regner med å bytte den ut om 1-2 år. Begge helt nye da vi kjøpte dem. Dette koster selvsagt, men for oss er det verdt pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kjørte mammas Audi for endel år siden og krasjet på motorveien i stor fart. Det eneste som var igjen av bilen var førersetet. Jeg slapp unna uten skader bortsett fra en kraftig hjernerystelse. I følge politi og ambulanse så var det takket være den gode bilen samt flaks at jeg overlevde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi hadde en 2004 modell som passerte 200 000 siste tiden vi hadde den. Den kostet oss så mye i uforutsette kostnader at vi like gjerne kunne hatt en helt ny bil. Når den ble kondemnert i fjor så kjøpte vi en helt ny bil. Hadde tenkt egentlig å lease den, men den størrelse på bil vi trengte kostet litt mye i måneden. Så vi kjøpte den ut og selger den etter 4 1/2 år før garantien går ut til samme prisen på disse årene som det ville kostet å lease den i tre år. Bil nr. 2 er en 1990-modell som akkurat har passert 100000km og glir rett gjennom eu-kontroll hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ser lyst på livet
|
Det er ingen problemer med den, ingen verkstedsopphold annet enn vanlig service. Ja, og så må jeg skifte fra sommer- til vinterdekk og omvendt. Lurer på når det kommer biler som gjør det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Det gjenstår å se, bilen vi har er den første vi har kjøpt (2004-modell, kjøpt brukt i 2007). Den har ikke gått 200 000 ennå, så den føles fortsatt ny. Den forrige bilen var egentlig svigers sin, en '92 Honda Accord som hadde gått 330k da den ble vraket og knapt hadde sett innsiden av et verksted.
![]() |
#18 |
Lengter etter sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har en 2009 modell, men tenker å bytte i løpet av våren/sommeren. Kjører bilene i ca 2 år før vi bytter dem.
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg sier som Fibi at jeg ikke ser poenget med å bytte bil så ofte om det ikke er nødvendig, Den første bilen vi hadde sammen (Golf) ble kjøpt brukt, tre år gammel, den hadde vi i seks år. Da hadde vi lyst på noe større og kjøpte en Passat, også tre år gammel. Den varte vel i fem år. Da ventet vi barn nr 2 og hadde igjen bruk for noe større, også med tanke på at vi ville ha et tredje barn etterhvert. Da kjøpte vi Touran (ja, vi liker VW
![]() |
#20 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har en 2003 modell som har gått 200, og det var eneste bilen vår i mange år, til vi kjøpte 2010-modell, gått 28 i vår. Gammen skal vi kjøre til den dør. Så sant vi slipper, ønsker ikke vi å bytte ut bilene hele tiden, men kjøre de til det ikke lønner seg mer, med tanke på verkstedsregninger. Gammen har vi hatt ca 10000 i utgifter på til nå, utenom driftsutgifter.
![]() |
|
|