Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-13, 16:29   #11
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
tonyandre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Akkurat det satt jeg å tenkte på nå. Selv opplever jeg et helt greit skille mellom meningene til folk og oppførselen til folk. Jeg er synes både før og etter tråden at det er greit å ha reptiler som kjæledyr - og det synes jeg uavhengig av hvordan saken blir presentert.
Saken er jo den at det eksisterer en faglig begrunnelse og en politisk begrunnelse. Selv om ting er faglig greit betyr det jo ikke at det er politisk greit. Heroin på resept må jo være kroneeksemplet på det, medisinsk sett må det å gi tunge rusmisbrukere heroin på resept være greit, men det er politisk uspiselig. Dette medfører at aksjoner mot narkotikasmugling gjerne kan føre til varierende tilgang til stoff (og renhetsgraden på det) på gaten og mange overdoser som følge av det. Men gratisk heroin til misbrukere er ikke politisk akseptabelt (Bør vel legge til at dette er min ytterst personlige tolkning av saken, og ikke noe som er opplest og vedtatt)

Nå er det nå slik at uansett hvor rent heroin er, og hvor det kommer ifra, er det jo skadelig for vedkommende.
Reptilene på denne listen av dyr er ikke skadelig. Salmonellafaren som har blomstret her inne, er også regnet ut som så liten at den er ikke vurdert en gang. og vanlig håndhygiene kontrollerer dette ganske lett.

tonyandre er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.