|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Leser
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?
OK. Jeg ble usikker ettersom det kunne leses som et svar på mitt innlegg og/eller som en helt frittstående kommentar.
![]() |
#23 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Man har født, uavhengig om det var en vaginalfødsel eller et keisersnitt. Og hvorfor i huleste syns noen at det er greit å snakke om det? Jeg spør da aldri hva slags posisjon folk hadde seg i da barnet ble unnfanget? Litt kort lunte i dag kjenner jeg.
![]() |
#24 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Jeg velger å ikke uttale meg om akkurat den saken tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Min sønn kom med planlagt keisersnitt, jeg har aldri hatt rier eller noe annet som kan minne om fødsel. Jeg føler ikke jeg har født nei, men i en diskusjon kan jeg godt si "da jeg fødte, bla bla bla" bare for enkelhetsskyld.
![]() |
![]() |
#26 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Jeg holder med palmen. Jeg har to barn, og jeg har født begge, selv om de kom med KS.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Alle som er kommet til verden har blitt født av sin mor, metoden er uvesentlig.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men det er jo lett å si når du har opplevd det. For meg hadde det også vært sårt om jeg aldri fikk oppleve noen fødsel.
![]() |
![]() |
#29 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?I de aller, aller fleste sammenhenger så vil jeg si at man har eller er født, uavhengig av metode. Hvis man nå ser seg nødt å diskutere forløp, metoder, stillinger, smertenivå, tidsbruk og lignende forbundet med fødeprosessen kan det vel være hensiktsmessig å presisere hvilket type inngrep man snakker om.
![]() |
#30 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Man har født uansett hvordan barnet kom ut av mor.
![]() |
#32 |
Fola Blakken
|
![]() |
![]() |
#33 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Jeg føler ikke jeg har vært igjennom en fødsel, selv om jeg ble prøvd satt igang med både drypp og annen modning. Men guttene er likevel blitt født.
![]() |
#34 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Jeg sier født om de to store og tatt med snitt om minsten. Dersom jeg får spørsmål om når de er født o.l så trekker jeg ikke fram keisersnittet, det ser jeg ikke på som relevant.
![]() |
#35 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Who cares? Man kan vel si hva man vil. Det finnes jo de som mener man ikke har født på ekte hvis det ikke var hjemmefødsel med allsang uten smertestillende også. I takt med naturen lizzom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Hvis jeg ikke har født yngstejenta, så er vel heller ikke hun født? Er jeg da fortsatt gravid på niende året? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Jeg mener man føder ved keisersnitt også. "Jeg fødte ved hjelp av keisersnitt", og "jeg fødte vaginalt". Jeg er enig med Kanina at det er nettopp derfor man sier vaginalfødsel, for å presisere hvilket hull som ble benyttet for fødsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
En som trener
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?Husk, bare de som er vaginalfødt får feire vaginalbursta.
![]() |
|
|