Sv: Betennelse i livmoren hos hund
Hun sløver nå på teppene sine forran varmeovnen nå. Det er greit å være her sammen med henne selv om hun ikke bryr seg, for det betyr at hun kan ligge sånn og sove på stuegulvet forran en varmeovn. Når vi ikke er hjemme får hun ikke være på stua (da legger hun seg i sofaene og bruker våre pledd. Ja, pledd er det eneste hun spiser på (annet enn mat, matvraket) men dem spiser hun til gjengjeld jevnlig hull på, så sofaen min og pleddene mine får hun ikke!) og vite at det er noen her. Litt klapp, kos, tilbud om et par godbiter.
I stedet for at hun måtte være nede i kjelleren (hvor hun for all del har en fin plass med seng og tepper og det hele, rett ved varmepumpa (vi har en hund som elsker varme, ja!) så hun lider nå ingen nød der til vanlig, men sånn som nyoperert er det nå greit at hun ikke er alene.
Men det slo jeg plutselig, siden de i praksis kastrerte henne, fjernet livmoren, så slipper vi mer styr med løpetid da? Ikke lenger turer i stramt bånd og alle andre hunder er plutselig spennende, ikke mer tørking av bloddråper fra gulvene? O, happy joy om det stemmer!
Pga denne sykdommen hun har, så har hun uregelmessige sykluser. Som i praksis betydde ingen løpetid på et drøyt år før vi fikk henne, så fikk hun medisin, løpetid som varte i over to mnd, og nesten på dagen 3 mnd etter at den første startet, kom den neste. Som varte i tre mnd, så var det vel pause noen mnd, så hadde hun løpetid igjen sånn mer eller mindre et halvt år i strekk da vi flyttet inn her i fjor sommer (det var et par ukers pause, men ikke stort mer) og sannelig har jeg tørket bloddråper igjen en gang siden det også.
Jeg kjenner at akkurat den delen vil jeg ikke savne...