|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff: Din idealferie
Det der gjelder jo nesten alle land. :skingrestemme:
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Ja, derfor tør jeg ikke fordype meg i mer enn tre om gangen. Akkurat nå er det USA, Japan og Cuba. Jeg begynte på Russland, men innså at jeg ville bruke all tiden min på reiseplanlegging og måtte stappe fingrene i ørene og synge høyt.
|
|
|
#43 |
|
Søt og rar
|
Sånn er det egentlig for meg også.
|
|
|
#45 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg blir krakilsk av mer enn fire–fem dager hjemme. Det ender alltid med uoverveide og ubudsjetterte impulsferier.
|
|
|
#46 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferieNesten hvor som helst hvor det er varmt og jeg slipper bo på hotell/resort. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Din idealferieSol, varme og god badetemperatur. Med dette på plass fungerer jeg som regel godt. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg liker vakker natur og originale byer. God mat og sjøbad. Området bør være ganske enkelt å reise i. Skal garantert tilbake til Italia, Tenerife, Azorene og Portugal. Selv om de to siste er mer utfordrende språkmessig.
|
|
|
|
#49 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jupp. Derfor drar vi tilbake i år. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spinoff: Din idealferieLitt av hvert. Drømmeferien er cruise i Karibien, men ikke så mye pga late dager og avslapping, men pga muligheten til utflukter til forskjellige steder hver dag (kanskje med unntak av en eller to dager til sjøs, men da skjer det jo så mye på båten). Og selvfølgelig kombinert med minst 2 uker i Florida, med både strand, og ALLE de store fornøyelsesparkene. Innser at det nok må 4 uker tilsammen for å få med seg alt! OG mange penger. Men dette drømmer jeg om og sparer til om dagen!
|
|
|
#53 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli helt USA-frelst, men det ble jeg etter fjorårets USA-debut
|
|
|
#54 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff: Din idealferieJeg elsker opplevelser. Jeg er en eventyrer langt inni meg, og jeg har alltid slukt dokumentarer om polfarere og fjellklatrere. Jeg er sikker på at jeg var en eventyrer i mitt forrrige liv. På ferie plager jeg mange fordi jeg aldri kan stoppe, jeg MÅ se hva som er bak neste sving. Som liten var jeg en som alltid tok forskjellige veier hjem fra skolen. Jeg kjeder meg fort, er ekstremt rastløs og må oppleve nye ting hele tiden. På ferie er det veldig lett å få til dette, samt å være oppmerksom på sanseinntrykk. Derfor elsker jeg reising (gud, det ble reisning!). Det jeg setter mest pris på å oppleve som er annerledes enn hjemme er natur. Vakker og storslagen natur setter meg helt ut. Men også kulturelle opplevelser står sterkt. I tillegg må jeg ha varme og sol, for det gir meg livgivende energi som jeg ofte har smått med hjemme. Jeg kan egneltig konkludere med at så lenge disse kravene blir oppfylt, så er det det samme for meg hvor jeg drar. Bilturer er fantasisk. Det gir frihet, transport og opplevelser i en og samme pakke. Vi leier alltid bil på ferie. Dessverre er det mannen min og ikke jeg som kjører, og han får fort migrene i sollys og blir sliten av kjøring (vi kjører mye likevel), og vi har et ekstrembilsykt barn med Asperger som er avhengig av forutsigbarhet og rutiner, også på ferie, men hun har blitt mye utfordret i årenes løp, for å si det sånn.. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg også. Og ungene dreper hverandre hvis ikke noe skjer. Min datter har arvet min rastløshet. Vi har et flaut og sykt reisebudsjett som ikke står i stil med inntektene våre... |
|
|
|
|
|
#56 |
|
One of These Days
|
Sv: Spinoff: Din idealferieAkkurat nå er det et eller annet sted med by, strand og fornøyelsesparker i nærheten. Jeg liker både ferie med strand og bare sløving der med en bok eller femten, men også ferier hvor jeg kan oppleve masse. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff: Din idealferieSå lenge jeg er sammen med mannen og barna er jeg ganske så fornøyd. Men legger man til varme (ikke for varmt), strand, by, kultur, god mat, naturopplevelser osv. Vi holder ikke lenge ut ved et basseng eller en strand, så vi liker å kjøre rundt for å se ting. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Trøtt
|
Sv: Spinoff: Din idealferieDen ideelle ferien betyr å reise. Enten drar vi "hjem" til Dubai, som for oss blir som å dra på hytta, det bor vi alltid i samme leilighetskompleks, og vi gjør minst mulig men gleder oss over å være i kjente trakter. Vi drar dit minst en gang i året.
2006 - 2012 - 2012 Sist redigert av Palmen : 06-04-13 kl 21:58. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Din idealferieVi reiser til Hellas, all inclusive to uker hvert år nå som barna er små. Det er absolutt vår idealferie, og kunne ikke tenke oss å gjøre noe annet nå.
|
|
|
#60 |
|
|
Sv: Spinoff: Din idealferieVi liker å sy sammen ferien selv. Booker leilighet og kjører en miks mellom leiebil og kollektivtransport. Vi liker å bo "vanlig" sånn at man handler på supermarkedet og tar lokalbussen hjem. Nå er vi i England og vi har reist med femåring og baby kollektivt så langt.Ikke superheldig med været, men kost oss allikevel. Ingen av oss er strandløver. En dag så tok vi toget til en liten by for å se på et stort slott. Det blåste og var drittkaldt. Vi måtte bytte tog og stod på en perrong midt i huttiheiti. For å holde varmen gikk vi inn på den eneste sjappa i nærheten. Det var en modeljernbanebutikk av alle ting. Der hang vi en halvtime og snakket med betjeningen før vi hoppet på toget. Vi snakket med hunden på lokale puben, var på omvisning i slottet og ruslet langs "the moors"tilbake mens jr var ridder og drepte drager som kom i veien for oss. Det er litt sånt vi liker. Mye orging, men vi koser oss med det. |
|
|
|
![]() |
|
|