Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spinoff: Din idealferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-13, 20:41   #41
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Din idealferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet. Det er bare såååå mange steder i USA som gjenstår.

Det der gjelder jo nesten alle land. :skingrestemme:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 20:44   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det der gjelder jo nesten alle land. :skingrestemme:

Ja, derfor tør jeg ikke fordype meg i mer enn tre om gangen. Akkurat nå er det USA, Japan og Cuba. Jeg begynte på Russland, men innså at jeg ville bruke all tiden min på reiseplanlegging og måtte stappe fingrene i ørene og synge høyt. For nå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 20:54   #43
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Min idealferie er faktisk bare å være hjemme og leve livet langsomt. Jeg blir sur og stressa av å reise med små barn og liker det egentlig ikke.

Sånn er det egentlig for meg også.
Men vi har flere tanker om hva vi skal gjøre når barn er litt større. Vi vil dra til Island og gjøre det man gjør på Island. Interrail som er litt mer luksus enn den jeg gjorde i '99. New York. Safari i Afrika. Sykkelferie på Bornholm.
Er mulig vi prøver fjellet i Norge et sted i sommer, ettersom minsten plutselig elsker bæremeis.

Gammel 06-04-13, 20:54   #44
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Og Hellas. Masse Hellas ♡

Gammel 06-04-13, 20:55   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir krakilsk av mer enn fire–fem dager hjemme. Det ender alltid med uoverveide og ubudsjetterte impulsferier.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 20:56   #46
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nesten hvor som helst hvor det er varmt og jeg slipper bo på hotell/resort.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:02   #47
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sol, varme og god badetemperatur. Med dette på plass fungerer jeg som regel godt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:08   #48
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker vakker natur og originale byer. God mat og sjøbad. Området bør være ganske enkelt å reise i. Skal garantert tilbake til Italia, Tenerife, Azorene og Portugal. Selv om de to siste er mer utfordrende språkmessig.

Jeg trekkes ikke så mye mot andre kontinenter, bortsett fra USA. Vi snakker om langtidsferie, som skolens sommerferie i Calefornia, vi har familie i området.

Skal jeg reise alene ønsker jeg aktiv ferie.

Gammel 06-04-13, 21:09   #49
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jepp.

Jeg synes forresten USA er det perfekte ferieland, jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal dra noe annet sted etter fjorårets tur dit .

Jupp. Derfor drar vi tilbake i år.

Idealferien min er vel å kjøre fra øst til vest (eller motsatt), men mannen har fått det for seg at det er for mye kjøring for ungene.

Men det kommer nok, når de blir sure tenåringer. I år drar vi til California.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:30   #50
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Litt av hvert. Drømmeferien er cruise i Karibien, men ikke så mye pga late dager og avslapping, men pga muligheten til utflukter til forskjellige steder hver dag (kanskje med unntak av en eller to dager til sjøs, men da skjer det jo så mye på båten). Og selvfølgelig kombinert med minst 2 uker i Florida, med både strand, og ALLE de store fornøyelsesparkene. Innser at det nok må 4 uker tilsammen for å få med seg alt! OG mange penger. Men dette drømmer jeg om og sparer til om dagen!

Bunnlinja er luksus, fornøyelsesparker (elsker det kanskje enda mer enn barna) og varme!

Gammel 06-04-13, 21:33   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornøyelsesparker er veldig langt ned på min liste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:34   #52
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

En ferie med reell fred fra jobben.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:43   #53
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes forresten USA er det perfekte ferieland, jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal dra noe annet sted etter fjorårets tur dit .

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli helt USA-frelst, men det ble jeg etter fjorårets USA-debut Derfor blir det New York og Florida til sommeren. Perfekt kombinasjon av storby og sol/badeferie, tror jeg.

Gammel 06-04-13, 21:46   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker opplevelser. Jeg er en eventyrer langt inni meg, og jeg har alltid slukt dokumentarer om polfarere og fjellklatrere. Jeg er sikker på at jeg var en eventyrer i mitt forrrige liv. På ferie plager jeg mange fordi jeg aldri kan stoppe, jeg MÅ se hva som er bak neste sving. Som liten var jeg en som alltid tok forskjellige veier hjem fra skolen. Jeg kjeder meg fort, er ekstremt rastløs og må oppleve nye ting hele tiden. På ferie er det veldig lett å få til dette, samt å være oppmerksom på sanseinntrykk. Derfor elsker jeg reising (gud, det ble reisning!). Det jeg setter mest pris på å oppleve som er annerledes enn hjemme er natur. Vakker og storslagen natur setter meg helt ut. Men også kulturelle opplevelser står sterkt. I tillegg må jeg ha varme og sol, for det gir meg livgivende energi som jeg ofte har smått med hjemme. Jeg kan egneltig konkludere med at så lenge disse kravene blir oppfylt, så er det det samme for meg hvor jeg drar. Bilturer er fantasisk. Det gir frihet, transport og opplevelser i en og samme pakke. Vi leier alltid bil på ferie. Dessverre er det mannen min og ikke jeg som kjører, og han får fort migrene i sollys og blir sliten av kjøring (vi kjører mye likevel), og vi har et ekstrembilsykt barn med Asperger som er avhengig av forutsigbarhet og rutiner, også på ferie, men hun har blitt mye utfordret i årenes løp, for å si det sånn..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:49   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg blir krakilsk av mer enn fire–fem dager hjemme. Det ender alltid med uoverveide og ubudsjetterte impulsferier.

Jeg også. Og ungene dreper hverandre hvis ikke noe skjer. Min datter har arvet min rastløshet. Vi har et flaut og sykt reisebudsjett som ikke står i stil med inntektene våre...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:50   #56
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå er det et eller annet sted med by, strand og fornøyelsesparker i nærheten. Jeg liker både ferie med strand og bare sløving der med en bok eller femten, men også ferier hvor jeg kan oppleve masse.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:50   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge jeg er sammen med mannen og barna er jeg ganske så fornøyd. Men legger man til varme (ikke for varmt), strand, by, kultur, god mat, naturopplevelser osv. Vi holder ikke lenge ut ved et basseng eller en strand, så vi liker å kjøre rundt for å se ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:51   #58
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Den ideelle ferien betyr å reise. Enten drar vi "hjem" til Dubai, som for oss blir som å dra på hytta, det bor vi alltid i samme leilighetskompleks, og vi gjør minst mulig men gleder oss over å være i kjente trakter. Vi drar dit minst en gang i året.

For de andre feriene vil vi helst til forskjellig sted hver gang, og oppleve nye steder. Den eneste fellesnevneren er at vi liker å bo svært komfortabelt, campingliv eller lignende er ikke for oss. Nå som vi har så mange unger kommer vi nok til å velge destinasjoner med direktefly i et par år framover. Men storby, fjell, kultur, natur eller strender - vi liker alt like godt og velger alt til sin tid. Eneste som er sikkert er at vi begge ønsker minst en sol og varme-ferie i året. Vi reiser også mye. Mini, 6 år, har vel vært i noen og 20 land.

Vi er veldig feriekompatible. De beste stundene har vi nettopp når vi er på ferie, selv om de ikke er så avslappende som de pleide å være før tvillingene ble født. ferie for oss er mange opplevelser og lavt tempo. Helst bare en aktivitet om dagen, men masse tidsaammen til oss som familie, eller kjærestetid om vi reiser uten barn. Vi liker sammen-tid.

Sist redigert av Palmen : 06-04-13 kl 21:58.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 21:57   #59
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi reiser til Hellas, all inclusive to uker hvert år nå som barna er små. Det er absolutt vår idealferie, og kunne ikke tenke oss å gjøre noe annet nå.

Når barna blir større er det USA som står for tur. Så får vi se om det gir mersmak.

Gammel 06-04-13, 22:52   #60
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi liker å sy sammen ferien selv. Booker leilighet og kjører en miks mellom leiebil og kollektivtransport. Vi liker å bo "vanlig" sånn at man handler på supermarkedet og tar lokalbussen hjem. Nå er vi i England og vi har reist med femåring og baby kollektivt så langt.Ikke superheldig med været, men kost oss allikevel. Ingen av oss er strandløver. En dag så tok vi toget til en liten by for å se på et stort slott. Det blåste og var drittkaldt. Vi måtte bytte tog og stod på en perrong midt i huttiheiti. For å holde varmen gikk vi inn på den eneste sjappa i nærheten. Det var en modeljernbanebutikk av alle ting. Der hang vi en halvtime og snakket med betjeningen før vi hoppet på toget. Vi snakket med hunden på lokale puben, var på omvisning i slottet og ruslet langs "the moors"tilbake mens jr var ridder og drepte drager som kom i veien for oss. Det er litt sånt vi liker. Mye orging, men vi koser oss med det.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.