Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 13:12   #381
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg la merke til det i går. Det gjør ikke at de fremstår mer profesjonelle, akkurat.

Det er jo en helt merkelig ting å gjøre. Det er jo veldig vanlig å kommunisere på FB med kundene nå og det er noe jeg tror veldig mange forventer at man kan gjøre. Når de i tillegg har et helt nytt konsept og en nettside der de ikke har svaret på mange ting jeg tror potensielle kunder kan lure på, så er det jo naturlig at mange ville brukt FB til å spørre om ting.

Jeg bruker jo ofte FB dersom det er noe jeg vil spørre om men ikke trenger umiddelbart svar på. Da får jeg ofte raskere svar enn på epost og ofte har også andre stilt samme spørsmålet tidligere slik at jeg slipper å spørre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 15:06   #382
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner dem litt, jeg. En ting er å ha en åpen dialog med kundene når man er et veletablert firma, noe helt annet er å ha en Facebook-gruppe med hovedsaklig negativ tilbakemelding, når man er i oppstartfasen. Jeg ser ikke bort fra at jeg hadde gjort det samme, hvis jeg var i deres situasjon og ønsket å gå videre med konseptet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 15:16   #383
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Teo: Jeg skjønner at de helst ville at kommentarene skulle forsvinne, altså. Men jeg tror det ville vært en bedre taktikk å svare saklig på kritikken og la det stå. Og slette unna alt for så å stenge kommentarmulighetene gjør at de ikke fremstår seriøse i mine øyne.

Gammel 05-04-13, 16:19   #384
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det går jo enda ann å kommentere, men man må skrive under disse bildene de legger ut, istedet for en "løs" komentar.
Jeg kan også forstå dem, men de burde gjørt ting på en MYE mer proff måte.
Det føles bare mer og mer som et "businesskonsept laget over venninnevin en kveld".

Gammel 07-04-13, 04:04   #385
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner dem litt, jeg. En ting er å ha en åpen dialog med kundene når man er et veletablert firma, noe helt annet er å ha en Facebook-gruppe med hovedsaklig negativ tilbakemelding, når man er i oppstartfasen. Jeg ser ikke bort fra at jeg hadde gjort det samme, hvis jeg var i deres situasjon og ønsket å gå videre med konseptet.

Enig

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:28   #386
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde garantert lagt ned den Facebookgruppen en periode om jeg eide dette firmaet... Når vennnene deres som også er "kunder" har svart de potensielle virkelige kundene tidvis småfrekt og overbærende, så blir det vanskelig å gi svar som er gode nok til at det retter opp det elendige inntrykket man får av å lese der.

Jeg hadde heller ikke satt pris på at mine "vennekunder" hadde forsvart bedriften min på den måten på Facebook, kjenner jeg...De burde ikke fyrt opp under diskusjonen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 00:16   #387
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har de siste årene nesten bare brukt penger på klær til eldste og sko til alle, samt ett og annet ytterplagg. Resten arves eller kjøpes brukt. Jeg har et sinnrikt system med gjennomsiktige kasser fra IKEA merket med kjønn og størrelse. Akkurat nå er jente 152, 104 og gutt 92 i bruk. Gutt 98, Jente 110, jente 116 og jente 122 ligger på vent. Jente 128 og 134 og 146 er hos to forskjellige jenter på utlån. Gutt 80 og 86 er hos nabogutten. Jente 98 er hos nabojenta. De mindre tingene er solgt eller gitt bort, bortsett fra noen skatter som er gjemt.

Hvor mye plass har du til dette og hvor mange kasser er det da snakk om?

Jeg har nå to store plastkasser fra Europris med arveklær til yngste. En merket str 5 år (ca) og en med større (stort sett 6 år, noe litt større og). Eldste arver ingenting og det meste etter henne gis vekk fortløpende til venninne med jente. Når vinterklærne deres pakkes vekk (det jeg tror kan passe neste sesong) pakkes vekk pakker jeg det i store poser ala type Ikea med glidelås. Om vinteren er de fulle av sommerklær. På den måten tar det ikke så mye plass, men så har jeg bare to barn også, da.

Jeg hadde ikke hatt plass til å ha mange kasser stående i alle fall.

Gammel 10-04-13, 10:19   #388
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi på småbarnsavdelingene kunne gjort det, det er mye dødtid når ungene sover.

Når ungene sover har vi da mye annet på gjøre enn å vaske, brette og lappe tøy!

Gammel 10-04-13, 11:46   #389
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var selvfølgelig ikke seriøst ment.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 08:54   #390
LåraLei
Stykkevis og delt...

LåraLei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Så er det marked for noe sånnt?
Ville du benyttet deg av ett sånnt tilbud?

*lager poll*

Tja, hvorfor ikke. Opplegget virker ok for min del. 3900 for den pakken har ikke jeg noe å si på.

Gammel 12-04-13, 10:17   #391
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LåraLei, her.

Tja, hvorfor ikke. Opplegget virker ok for min del. 3900 for den pakken har ikke jeg noe å si på.

Når du ikke får beholde det men må levere tilbake? Og erstatte det du evt. mister uten å få beholde det også?

Jeg fatter og begriper ikke at noen kan synes at dette er en god deal overhodet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:19   #392
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

for kjøp hadde ikke jeg heller syntes det var en dårlig deal, men for å levere tilbake og erstatte det som mangler, så var det en dårlig deal.

Levere til fretex eller uff klarer jeg gjøre selv, når klærene er ferdig brukt av alle brukerene, hvilket tar mer enn et år (ettersom jeg har flere unger) og i praksis leverer jeg videre til andre barn også før det evt får til innlevering det som er brukbart etter det også.

Gammel 12-04-13, 11:04   #393
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

for kjøp hadde ikke jeg heller syntes det var en dårlig deal, men for å levere tilbake og erstatte det som mangler, så var det en dårlig deal.

Levere til fretex eller uff klarer jeg gjøre selv, når klærene er ferdig brukt av alle brukerene, hvilket tar mer enn et år (ettersom jeg har flere unger) og i praksis leverer jeg videre til andre barn også før det evt får til innlevering det som er brukbart etter det også.

Hmm, tror dere må oppdatere dere på informasjonen som ligger på siden dems.

Edit: står 3600 + 350.

Gammel 12-04-13, 11:07   #394
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LåraLei, her.

Hmm, tror dere må oppdatere dere på informasjonen som ligger på siden dems.

Når du skriver sånne innlegg, må du jo fortelle hva vi må oppdatere oss på.

Gammel 12-04-13, 11:10   #395
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har skjedd litt med konseptet deres nå. De tilbyr å kjøpe ut pakken for 350 kr etter endt leieperiode. Blandt annet. De har tydligvis tatt til seg kritikken de har fått, og de har gjort om på konseptet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:10   #396
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut til at de har endret noe på vilkårene og gjort informasjonen litt tydeligere. Men jeg skjønner fortsatt ikke at dette kan være lønnsomt for oss foreldre.

Gammel 12-04-13, 11:10   #397
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Oki? Skal jeg nevne alt da?

Gammel 12-04-13, 11:13   #398
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det ser ut til at de har endret noe på vilkårene og gjort informasjonen litt tydeligere. Men jeg skjønner fortsatt ikke at dette kan være lønnsomt for oss foreldre.

Det er jo en forbedring i hvert fall, dersom dette er virkelig slitesterke klær (slik som f.eks. Reima-dressen jeg har i bruk nå, som brukes av det 3. (eller 4.?) barnet nå og tåler minst én til), vil det jo muligens kunne lønne seg for foreldre med barn som kan arve etter hverandre?

Gammel 12-04-13, 11:13   #399
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har skjedd litt med konseptet deres nå. De tilbyr å kjøpe ut pakken for 350 kr etter endt leieperiode. Blandt annet. De har tydligvis tatt til seg kritikken de har fått, og de har gjort om på konseptet.

Det må jeg si bedrer konseptet betraktelig!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:31   #400
LåraLei
Stykkevis og delt...

Standard

Støtte til bla Røde Kors og Hjelp Oss Å Hjelpe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.