Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elleveåring på ti timers togtur alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-13, 17:40   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det spørs jo på hva målet er. Hvis målet er en mer litterær oppdragelse, så er det jo stor forskjell. Hvis målet er å hygge seg sammen og få en opplevelse ut av reisen, så er det jo ikke noen forskjell i det hele tatt.

Jeg for min del bruker ikke reiseetappene til oppdragelse. Ikke er det et krav med familiesamvær heller. Når vi er på biltur (vi kjører ikke så ofte tog, så derfor bruker jeg bil som eksempel), kjører vi stort sett alltid samme strekningen, og det er grenser for hvor givende det er å kjøre Dovrefjell, når man gjør det seks ganger i året. Jeg er mer enn happy med å velge løsninger som gjør at alle har det så morsomt og behagelig som mulig, så kan vi heller være sunne, oppdragende og familiesamværende når vi har kommet frem. Det er min foretrukne metode, og den fungerer strålende for hele familien min.

vi også.

Vi reiser endel
Bergen - Oslo (9-10timer ca, kommer litt ann på pauser og sånn)
Bergen - Stavanger (4timer ca, men mye ferje så ikke så gale)
Bergen - Lillehammer (9-10timer, kommer ann på pauser)
Bergen - Ålesund. (10-11timer kommer ann på pauser)

Målet mitt med de bilturene som da er en stund, er at ungene skal ha det kjekt.
Hvis det innebærer 10timer DS spilling for å sette det litt på spissen, vel da innebærer det 10timer ds spilling. For meg er det ikke det helt store problemet, eller tidspunktet for å bedrive "sunn" oppdragelse.

Og joda, de har innimellom de samme lekene som jeg hadde når jeg vokste opp. Velg en farge på bilen og førstemann til 10. Hvor mange traktorer, førstemann å se en ku.

Selv om jeg må inrømme at "førstemann å se en ku" har blitt brukt innimellom når ungene krangler så bustene fyker og vi er over filefjell feks. Altså null kuer, men unga er heeeelt stille i jakten på kua. *mother of the year* hehe...

Men nå er turene alltid lakt opp til at det blir mye familietid når vi er fremme, så tror ikke de tar noen skade av noen timer ds spilling i bilen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.