Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg tør påstå at særdeles få har problemer med å betale kr 100 i løpet av et år. Pengene kommer ungene til gode i form av arrangement som de virkelig synes er koselig, ref klassefest, julegrøt og påskelunsj blant annet. Så lenge man er enige om en sosial plan så må det penger inn fra foreldrene også. Er det ikke vanlig å samle inn til gave til lærerne etter årets slutt f.eks?
Frøknas klasse har hatt klassefest i regi av FAU på Halloween og skal ha nå like etter påske. Vi har ikke samlet inn penger til dette, Hvorfor er det nødvendig? De som er i FAU delegerer ansvar og oppgaver, dette ble gjort i fellesskap på foreldremøte i høst. Du tar med en potetgullpose og du tar med en brus liksom. De fleste ønsker å bidra og engasjere seg. Mannen var for eksempel DJ. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal styre med så mye penger hit og dit.
100,- kroner er ikke så mye kanskje, men dersom man har flere unger så blir det endel allikevel og jeg synes det er unødvendig. I barnehagen til mellomste arrangerte foreldrerepresentantene karneval for noen uker siden. Det ble ordnet ved at man meldte seg på og samtidig krysset av for om man tok med seg drikke, kjeks eller potetgull. Det er ikke veldig komplisert med andre ord.