|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjole til konfirmanten
Tenkte det samme, men sa ikke noe...
![]() |
#82 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kjole til konfirmantenMen herregud, til spott og spe?! Virkelig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenJeg skjønner veldig godt at du venter med bunad, og at det ikke har noe som helst med spott og spe å gjøre. Djises, en overlever da virkelig i en fin kjole på konfirmasjonsdagen. Jeg var forresten et knøtt selv på den tiden, hadde ikke bunad men det var det nesten ingen andre som hadde heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjole til konfirmantenJeg trodde virkelig det var det rundt som gjorde konfirmasjonsdagen hennes minneverdig, men noen her gir meg nå følelsen av at vi har ødelagt hele dagen hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
maler
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenDet er jo ikke snakk om å nekte jenta bunad eller en fin dag eller pentøy fordi hun er liten og uutviklet, det er snakk om å ikke bruke 30000 på noe som varer i et halvår og det er snakk om å sørge for at hun får en bunad som faktisk passer. Og når det er litt optimist at man ikke har bunadsferdig kropp i konfirmasjonen er det snakk om å gjøre det beste utav det.
![]() |
#86 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenSå liten er hun jo ikke, til konfirmant å være! Og jeg synes det blir rart å gi til søsteren, men ikke til henne. Det kan da like gjerne være at søsterens kropp endrer seg ut av bunaden.
![]() |
![]() |
#87 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjole til konfirmantenHun FÅR jo akkurat det samme, den skal bare settes sammen litt senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenJa, men så er hun faktisk lei seg fordi hun ikke får sin til konfirmasjonen, slik søsteren fikk. Og det forstår jeg veldig godt. Det hadde vært veldig sårt om det hadde vært meg da jeg var konfirmant, for de kunne brukt samme argumentasjonen da. Vel, sett bort i fra at søsteren min er yngre enn meg.
![]() |
![]() |
#89 |
maler
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenDet kan være, men det er mye større sannsynlighet for det hvis man ikke har gått i pubertet ennå. Jeg skjønner godt at man kan komme i denne situasjonen, jente nr 1 utvikler seg slik man er vant til i familien og man syr bunad uten å se tre år frem. Når jente nr 2 så er mye senere utviklet må man håndtere det på et vis, og det finnes ingen ideelle løsninger med mindre man har veldig mye penger.
![]() |
#90 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenKjære vene. Her spørres det om kjoleråd, ikke hvorvidt det er en riktig ting å gjøre, eller ikke, å gi jenta bunad eller ikke. Bunad skal hun da vitterlig få som jeg forstår det? Men på et tidspunkt som vil gjøre at bunaden kanskje varer livet ut, og ikke bare frem til tyveårene starter sånn worst case.
![]() |
#91 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hun har jo vært med på avgjørelsen selv, og det hender vel titt og ofte at vi mennesker er triste fordi noe ble på en måte, men likevel skjønner at det er det riktige valget? I hvert fall har jeg det slik stadig vekk.
![]() |
![]() |
#92 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#94 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Du tror helt rett |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjole til konfirmantenJeg synes dere velger rett, jeg.
![]() |
#96 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Kjole til konfirmantenJeg må innrømme at jeg blir litt sjokkert over at noen får seg til å si at "hun ikke er god nok" - herlighet, det får da være grenser, det handler jo ikke om det i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
snur
|
![]() Sv: Kjole til konfirmantenVi kommer til å gjøre akkurat som deg. Veldig tvilsomt at jentungen får bunad til konfirmasjonen, men hun skal få bunad senere. Vi har heldigvis en etter mormora mi til låns i familien så den skal hun ha på konfirmasjonsdagen.
![]() |
#98 |
Medlem siden: Mar 2008
Men mange konfirmanter må da være mye lengre enn henne? Min 8-åring er jo over 140 allerede nå. Jeg var ferdigvokst som konfirmant, men mange er jo ikke det.
![]() |
#99 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjole til konfirmantenDe fleste er nok ganske mye høyere ja. Til sammenligning er min 8-åring 120. Hun er født i 2004. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Drømmer
|
Selvsagt finnes det noen som er lengre, men det finnes nok noen som er kortere også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|