Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?
Jeg er en bitterfitte 7 8,43%
Jeg er en glitterfitte 9 10,84%
Denne undersøkelsen burde ha vært slettet fra FP! Den senker kvaliteten på forumet delux! 9 10,84%
Jeg er en brokkoli 58 69,88%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-13, 02:49   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bitterfitte eller en glitterfitte?

Jeg er ingen av delene og jeg bruker ikke betegnelsen.

Gammel 16-03-13, 11:47   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Altså. Fitte er liksom søringsvarianten, et ord man bruker når man skal være fin på det. Det heter fetta. Fitte er nesten prippent i forhold.

Men seriøst, hvis det skal være likestilling så må man kunne bruke fitte og fetta på lik linje med hankjønnsvariantene av ordet. Kuk og hestpeis. Sistnevnte er til og med akseptert av myndighetene hvis man skal tro historien.

Jeg hadde ei venninne som snakket pent, og som ikke kunne si fetta men sa fitte i stedet. Det ble behørig påpekt ja. Hun var så fin på det at hun sa fitte.

Jeg sier forøvrig hverken fitte eller kuk og ihvertfall ikke pikk.

Gammel 16-03-13, 11:53   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes det er slightly irriterende at folk er så tilbakeholdne med å kalle seg feminister. :digresjon:

Jeg har en viss forakt for ord (det er kun ved å være på FP, at jeg har fått noe som helst varme følelser for språk. FP. )

Jeg kjenner for mange som tror at de er har skjønt det, men egentlig er de slik:

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skjønner egentlig ikke hva spørsmålet er. Hva er bitterfitte og glitterfitte?

Det er referanser til feministisk litteratur. Bitterfitte, kommer fra den svenske boken med samme navn. (jeg har ikke lest den) Denne:

Glitterfitte. Er det norske tilsvaret, også en bok. Akkurat hva det er kan jeg ikke svare helt på. Jeg er halvveis i glitterfitter, og det ligner mye på Råtekst, samme format, samme litterære sjanger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.