|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#24 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen lære meg om kikerterVi bruker det ganske mye, men for oss er det et relativt nytt fenomen. Vi spiser det mye i salat. I tillegg lager min kjære ofte den nordafrikanske suppen Harira som det er kikerter i.
|
|
|
#26 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Kan noen lære meg om kikerterJeg kan i hverfall bidra med at når falafeloppskriften sier 2 bokser (ca 500 g) kikerter, så er det altså hermetiske, ferdig kokte det dreier seg om. 500 g tørkede kikerter tar veldig lang tid å bløtlegge. Og det blir veldig, veldig mye falafeldeig.
|
|
|
|
#27 |
|
kamerat
|
Sv: Kan noen lære meg om kikerterJeg er veldig glad i kikerter. Jeg har en nordafrikanskinspirert standardgryterett med kikerter, tomater, løk, paprika, squash, rosiner og masse spisskum, den passer fint til couscous. Og her om dagen lagde jeg en god gryterett med en base av stekt løk og chorizo, kokt sammen med kikerter, boksetomater og masse paprika. Dessuten bytter jeg ofte ut bønner med kikerter i diverse retter, for eksempel i minestronesuppe.
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kan noen lære meg om kikerterKult at dere liker kikertkakene mine.
|
|
|
#30 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen lære meg om kikerterHummus er fantastisk på dansk rugbrød! |
|
|
|