Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hjelp til å forstå tekst

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-13, 16:35   #21
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til å forstå tekst

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Den sangen er så fin. Var ei dame som sang den i begravelsen til onkelen min og jeg får fremdeles tårer i øynene når jeg hører den.

Den er nydelig! Det er mormoren til venninna mi som har valgt den og Ein Liten Fuggel av Vamp. (Det er min venninnes morfar som skal begraves.)
Jeg er spent på Fuggelen...jeg kunne den aldeles ikke før jeg ble spurt om å synge den, så jeg måtte virkelig lære den fra grunnen av. Men nå høres det faktisk ikke så aller verst ut.

Gammel 14-03-13, 16:36   #22
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har vokst opp med den dialekten der hos foreldre og tanter og onkler og sånn, og vi slår om til den av og til. Det er jo endel festlige uttrykk.

Jeg har ganske stor forståelse for mange dialekter...her måtte jeg melde pass gitt.

Gammel 14-03-13, 16:37   #23
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ah takk og takk og takk!!
Nå ble det en forståelig tekst ja!
Jeg elsker FB!

Syrin: Teksten er skrevet sånn ja.

Regner med du elsker FP

Gammel 14-03-13, 16:40   #24
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Regner med du elsker FP

Nix! Jeg elsker FB!

Fy f... for en skriveleif!!

Gammel 14-03-13, 19:15   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og et kløv er jo et lass man bærer med seg på ryggen - jeg gjetter at "sistkveldskløva" er det siste lasset man bærer med seg før vinteren?

Jeg slo det opp og fikk at det var et dyr som bar en todelt last eller noe i den dur...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 19:31   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg slo det opp og fikk at det var et dyr som bar en todelt last eller noe i den dur...

Ja, todelt, altså kløvd, som jeg skrev i et senere innlegg. Ett hengende på hver side av ryggen. Ikke som ett lass/én sekk på ryggen til et menneske, det hørtes kanskje sånn ut i det første innlegget mitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.