Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-13, 09:37   #181
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg tenker på plukkfisk som restemat på lik ligne med grateng. Dermed er fisken plukket som i plukket fra hverandre og rensket. Men navnet kommer kanskje ikke av det?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 11:07   #182
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Puffet ris og spaghetti ala capri er vel det jeg kommer på. Jeg spiser veldig sjelden torogryteretter, før var det mer ofte.

Ja, også spiser jeg ikke uncle bens sweet and soursaus, det der glassene. De var nemlig billig når jeg studerte, så vi spiste det ekstremt mye, kylling hadde vi ikke råd til så vi hadde pølser i.

Gammel 11-03-13, 11:15   #183
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Uncle Bens er kjempegodt jeg. Vi har det sjelden da, barna liker det ikke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 11:22   #184
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smalahove (riktig tilbredt) spiser jeg ennå, men jeg spiser ikke lenger øynene.

Gammel 11-03-13, 14:52   #185
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes Uncle Bens er kjempegodt jeg. Vi har det sjelden da, barna liker det ikke.

Ja, jeg syns jo det var godt, jeg spiste bare for mye av det en periode:-)

Gammel 11-03-13, 15:27   #186
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Puffet ris og spaghetti ala capri er vel det jeg kommer på. Jeg spiser veldig sjelden torogryteretter, før var det mer ofte.

Ja, også spiser jeg ikke uncle bens sweet and soursaus, det der glassene. De var nemlig billig når jeg studerte, så vi spiste det ekstremt mye, kylling hadde vi ikke råd til så vi hadde pølser i.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 15:33   #187
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg syns jo det var godt, jeg spiste bare for mye av det en periode:-)

Ja, det er nok best en gang i blant.

Gammel 11-03-13, 15:34   #188
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiste usannsynlige mengder med poteter da jeg først flyttet til Oslo. Flyttet hit på lykke og fromme, fikk jobb, men det tok jo noen uker til lønn og kontoen var skrapa. Da passa det godt med poteter til 1 krone per kilo. Det gikk i stekte poteter, med litt makaroni (!) og så slang vi på ei grillpølse eller to hvis det var helg.

Gammel 11-03-13, 15:40   #189
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Det er også veldig sjelden jeg lager min tidligere favorittrett fra studietiden: Makaroni rørt sammen med margarin og revet ost. Jeg tenkte dette måtte være en ideell rett, billig og sunn (!) ettersom jeg på det tidspunktet tenkte at kjøtt var usunt.

Pasta irørt en boks kald tunfisk har jeg også sluttet med, men det overgår likevel ikke en venninne av meg som pleide å røre en boks makrell i tomat inn i pastaen.

Gammel 11-03-13, 17:20   #190
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tunfisk. Spiste endel av det tidligere (i 20 årene) når jeg var litt seriøs med treningen.

Torskerogn på boks,sagogrynsuppe, fiskeboller, middagspølser i brun saus og kjøttkaker av elg spiser jeg ikke lengre. Godt jeg kan velge middag selv nå når jeg er voksen

Gammel 11-03-13, 17:32   #191
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Klæppsup har jeg også noen vage minner om, men husker ikke helt hva det var.

Gammel 11-03-13, 19:04   #192
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Klæppsup har jeg også noen vage minner om, men husker ikke helt hva det var.

Søte melboller (laget av litt tykk vaffel/pannekaker-aktig røre) som er "kokt" i melk. Serveres med sukker og evt kanel. Høres ikke veldig godt ut, men jeg synes det er det, også den dag i dag.

Gammel 11-03-13, 19:27   #193
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Mandelkjernepudding Ble tvunget til å spise det på skolekjøkken flere ganger i året. Ingen likte det så da ble det konkurranse i å spise mest om gangen, ganske så kvalmende. Ellers så spiser jeg ikke spekesild lenger, men det er fordi det var noe jeg alltid fikk hos bestefar og han lever ikke lengre.

Gammel 11-03-13, 19:31   #194
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er også veldig sjelden jeg lager min tidligere favorittrett fra studietiden: Makaroni rørt sammen med margarin og revet ost. Jeg tenkte dette måtte være en ideell rett, billig og sunn (!) ettersom jeg på det tidspunktet tenkte at kjøtt var usunt.

Pasta irørt en boks kald tunfisk har jeg også sluttet med, men det overgår likevel ikke en venninne av meg som pleide å røre en boks makrell i tomat inn i pastaen.

Å, makaroni med litt smør og ost likte jeg også godt!
- Og jeg og søstra mi pleide å lage hurtigris med bernaisesaus til middag om mamma ikke var hjemme.

Gammel 11-03-13, 20:55   #195
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Å, makaroni med litt smør og ost likte jeg også godt!
- Og jeg og søstra mi pleide å lage hurtigris med bernaisesaus til middag om mamma ikke var hjemme.

Jeg lagde av og til hurtigris med thousand island. yuk!

Gammel 11-03-13, 21:15   #196
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Søte melboller (laget av litt tykk vaffel/pannekaker-aktig røre) som er "kokt" i melk. Serveres med sukker og evt kanel. Høres ikke veldig godt ut, men jeg synes det er det, også den dag i dag.

Er det det samme som kleppmelk? Det er lenge siden jeg smakte, men jeg kan huske at jeg likte det som barn.

Gammel 11-03-13, 21:25   #197
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Er det det samme som kleppmelk? Det er lenge siden jeg smakte, men jeg kan huske at jeg likte det som barn.

Ja, det er nå slik jeg har forstått det. Det het klæppsup når vi bodde i Trondheim, og kleppmelk oppe nord. Og jeg har hørt klubbvelling også. Og bollemelk.

Gammel 11-03-13, 21:36   #198
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Nå kom jeg på at jeg og min søster pleide å lage oss ris med peppersaus til kveldsmat da vi enda bodde hjemme. Jeg spiste også bare maiscorn med tousand Island.

Pappa serverte oss brødskiver med stekt snurring til kvelds av og til.

Da vi var små elsket vi sånne ferdigskorper
I pose. Vi spiste dem med smør og hvitost. Og så spiste vi kavring med melk og hvetabix(?) med syltetøy og melk.

Gammel 11-03-13, 21:43   #199
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Italiensk gryte spiser jeg aldri mer. Fikk mer enn nok på 90-tallet.

For moro skyld så anbefaler jeg boken "All mat kommer fra Ungarn" av Petter Schjerven. Den bringer fram mange, mange gode og dårlige minner fra oppveksten. Blant annet et kapittel om terteskjellet. Alt kunne brukes så lenge det lå i terteskjell :urk:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 22:08   #200
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Bollemelk spiste jeg faktisk i fjor. Det var like godt som når jeg var barn. Det rare var at barna mine ikke likte det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.