Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jåleshoppingtråden

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-13, 22:19   #321
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jåleshoppingtråden

For en fantastisk tråd! Ser det er flere enn meg som er litt over middels interessert i Bare Minerals. Her kommer jeg nok med noen poster etter hvert ja...

Gammel 07-03-13, 13:40   #322
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøp Gelish i denne deilige fargen, Tiger Blossom.

Gammel 07-03-13, 23:31   #323
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Okei. Nå hjemme og har lyst til å vise de siste innkjøpene mine, selv om øyeskyggesettet ikke akkurat er et "dagsferskt" innkjøp.

Bare Minerals A Vision of Velvet eyeshadow giftset; et sett med 20 forskjellige øyeskygger (10 matte og 10 satin med skimmer i):

Bare Minerals eye lining tutorial kit:

Bare Minerals mini masters:

On the spot cotton swabs:

Gammel 07-03-13, 23:43   #324
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Og i dag har jeg vært på Mujii å kjøpt en liten "kommode" til å ha sminken min i på badet, og en liten boks til børstene mine:

Jeg er egentlig veldig fornøyd, men synes det ble litt for trangt oppi der (spesielt siden jeg fremdeles har greier å putte oppi), så når de bare får inn kommoden som har 3 eller 5 etasjer er det ikke umulig at jeg kjøper en av dem i stedet, og bruker denne til noe annet. I den nederste skuffen er bare øyeskygger, i den øverste er det foundation, concealer, mineral veil, all over face colour, noen eyelinere (de fra pakken jeg viste bilde av i forrige post), en blush, diverse primere og mascaraene mine.

Man skulle jo tro at jeg sminker meg skikkelig mye, siden jeg har alt dette, men sannheten er at jeg først begynte å sminke meg for noen få år siden. Og jeg gjør det bare et par dager i uken eller sjeldnere. Men jeg jeg øver meg, og prøver å bli bedre til det.

Gammel 08-03-13, 14:32   #325
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Njulaif; Jeg dør jo litt av misunnelse - så mange fine farger, og så mye lekkert!

Men får du brukt opp sminken før den blir gammel? Jeg får meg liksom aldri til å anskaffe noe nytt av øyenskygger for de to jeg har (kjøpt for 2 år siden..)bærer såvidt spor av å ha blitt brukt og jeg bruker litt hver dag. Aner ikke helt hvordan det er med holdbarhet på øyeskygger da.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 01:28   #326
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Njulaif; Jeg dør jo litt av misunnelse - så mange fine farger, og så mye lekkert!

Men får du brukt opp sminken før den blir gammel? Jeg får meg liksom aldri til å anskaffe noe nytt av øyenskygger for de to jeg har (kjøpt for 2 år siden..)bærer såvidt spor av å ha blitt brukt og jeg bruker litt hver dag. Aner ikke helt hvordan det er med holdbarhet på øyeskygger da.

Godt spørsmål egentlig. I det settet med mange farger, og i de tutorialsettene, er de forskjellige øyeskyggene en god del mindre i størrelse enn normalt. Det kan man jo også se på det bildet jeg la ut av min elskede nye "sminkekommode". Men hvis jeg skal fortsette å sminke meg så lite som jeg gjør nå, så kommer jeg ikke til å få det brukt opp i tide, det er sikkert. DET er jo også grunnen til at jeg bestemte meg for å anskaffe denne kommodegreia, for da står sminken litt mer lett tilgjengelig enn slik jeg oppbevarte den før. Så da ser jeg for meg at terskelen for å bruke det oftere er lavere. Så vi får se da.

Ellers så kjenner jeg at jeg er veldig usikker på holdbarheten på slik mineralsminke...? Er den angivelsen som står på pakken absolutt tro? Noen som vet?

Gammel 09-03-13, 12:06   #327
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Holdbarheten er jo vel så mye pga bakterievekst. Men jeg er ikke så nøye på sånt, jeg...

Gammel 09-03-13, 12:19   #328
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Holdbarheten er jo vel så mye pga bakterievekst. Men jeg er ikke så nøye på sånt, jeg...

Jeg slurver nok litt jeg også...

Men jeg er flink til å rense kostene mine, for jeg har jo kjøpt meg to varianter av sånn børsterens fra Bare Minerals. En flaske med brøsterens hvor man vasker børstene grundig med denne rensen og vann, og må tørke dem natten over, og en flaske med sprayrens som man bare spruter på et stykke papir og stryker børsten over (feks hvis man skal bytte øyeskyggefarge og ikke vil ha fargesmitte). Så det burde jo hjelpe litt. Håper jeg.

Gammel 09-03-13, 19:48   #329
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri blitt syk av gammel sminke... Så driter i holdbarhet så lenge det ikke lukter merkelig av sminken...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 01:42   #330
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har aldri blitt syk av gammel sminke... Så driter i holdbarhet så lenge det ikke lukter merkelig av sminken...

Jeg er nok litt der også. Så lenge den ikke lukter, eller ser ekkel ut på noe vis.

I dag gikk jeg for øvrig på en skikkelig smell igjen. (De tingene jeg viste bilde av nylig var ting jeg kjøpte inn i desember stort sett.)
I dag har jeg surfet på Blush, Bli Vakker og LookFantastic, og endte opp med dette fra LookFantastic:

Og

Fra Bli Vakker ble det dette:

Solpudder med 25% avslag - et vistnok prisbelønnet alternativ til solkrem som jeg har lest mye bra om på nett, og som såvidt jeg kan skjønne ut fra Bare Minerals sine egne hjemmesider holder på å gå ut av sortimentet. Det er tydelig at de forskjellige butikkene selger ut beholdningen sin også, for det var lite utvalg på de forskjellige sidene, og BMs egne sider hadde kun igjen til medium og mørk hud. Mulig de kommer med noe nytt og bedre til denne sommeren, men siden jeg plutselig fant til lys hud på salg måtte jeg jo bare kjøpe selvsagt :

Og en refillable buffing brush fra Bare Minerals (som jeg har tenkt å ha mineral vail i til å ha i veska eller på jobb):

Heldigvis ble det ikke noe fra Blush denne gangen.

(Hjelp... Jeg tror seriøst jeg er blitt en BM-avhengig. Kanske jeg bør melde meg inn i Anonyme BMere. )

Gammel 10-03-13, 09:33   #331
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger også å melde meg inn der. I februar var jeg på sminkekurs i regi av et lokalt spa-sted, og produktene på kurset var selvsagt BM. Trenger vel neppe å si at jeg har svidd av noen kroner etterpå? Liker BM Ready bedre enn de tradisjonelle produktene.

Ready "The A-list" øyenskyggepalett (trodde aldri dette var mine farger, men det ble knallfint på):

Round The Clock Eyeliner i fargen "5pm" (deep plum) for å matche øyenskyggene:

Ready bronzer "Skinny Dip" (aldri brukt solpudder før kurset gitt):

Og i går bestilte jeg meg vipper og vippelim. Det er en første gang for alt, har jeg hørt. Ardell "Demi wispies" og limet som hører til.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 10:31   #332
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Ohhh...Veldig fine ting! Jeg jobber hardt med å holde meg unna de nye Ready-produktene inntil jeg har brukt opp noe av det jeg har har (bortsett fra at jeg endte opp med å kjøpe den limited edition-pakken med øyeskygger da Og det solkrem-pudderet var jo på salg, så det teller jo ikke ) for jeg mistenker at jeg kommer til å like de også. Har et par prøver på Ready foundation som jeg fikk da jeg handlet en del ting i BM-butikken på Times Square i New York sist. Har ikke prøvd dem enda, i litt sånn "hjelp jeg vil ikke bli fristet"-angst.

Gammel 10-03-13, 11:36   #333
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en heftig reaksjon med rød, tørr og flasset hud da jeg brukte bm, så jeg tør ikke bruke det mer - men så my fint de har! - Jeg har kjøpt meg fantastisk god fuktighetsgivende krem (som kan brukes som maske)

I tillegg har jeg funnet den aller beste neglakkfjerneren - som jeg har lett etter lenge

(og, digert) - vel: den funker med "dyppe og vri" - genialt

Gammel 10-03-13, 23:44   #334
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma kjøpte 2 nye Lancomeøyenskygger til meg i går! Nydelige bruntoner!

Gammel 10-03-13, 23:56   #335
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Ohhh.. Veldig fine!
Og så utrolig pent det er med sånne kaker med pyntetrykk på. (Jeg er så lettlurt at jeg blir litt skremt av meg selv.)

Gammel 10-03-13, 23:58   #336
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ohhh.. Veldig fine!
Og så utrolig pent det er med sånne kaker med pyntetrykk på. (Jeg er så lettlurt at jeg blir litt skremt av meg selv.)

Kaker?

Gammel 11-03-13, 00:08   #337
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Kaker?

Øyeskyggekaker. Har alltid tenkt at de heter "kaker" når det er sånn øyeskygge i "fast" form, men det gjør kanskje ikke det?

Gammel 11-03-13, 00:10   #338
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Øyeskyggekaker. Har alltid tenkt at de heter "kaker" når det er sånn øyeskygge i "fast" form, men det gjør kanskje ikke det?

Ok. Jeg vet ikke hva det heter. Men det er fine kaketrykk på Lancome sine ja. Også sitter de godt. Har prøvd mange merker, men de eneste som jeg syntes sitter Lancome og Chanel.

Gammel 11-03-13, 00:22   #339
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Ok. Jeg vet ikke hva det heter. Men det er fine kaketrykk på Lancome sine ja. Også sitter de godt. Har prøvd mange merker, men de eneste som jeg syntes sitter Lancome og Chanel.

Ikke jeg heller når jeg tenker meg om. Hjernen min er ikke helt som andres alltid (det er bare å innrømme det like godt først og sist ), så det er godt mulig det bare er i Njulaif-verden det er slik.

Gammel 11-03-13, 00:34   #340
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere altså.
Det ble litt ekstra i handlekurven gitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.