Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når barn kjøper dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-07, 08:30   #21
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barn kjøper dyr

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Mulig jeg er streng, men jeg hadde resolutt fulgt 12-åringen tilbake til butikken med hamsteren, og butikkinnehaveren hadde fått vite tydelig hva jeg mente. :streng:

12-åringen hadde også fått høre det i klartekst her i huset.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 08:39   #22
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Jeg hadde nok revet av meg håret først og så kjeftet litt, før jeg hadde tatt hamsteren og 12. åringen til butikken og bedt om å få pengene tilbake.
Hvis det ikke allerede eksisterer en aldresgrense på kjøp av dyr burde det opprettes. Om ikke 18. årsgrense så i alle fall 16. år.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:00   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er imot at barn skal få kjøpe dyr av samme grunn som jeg er imot at dyr skal gis barn i gave. Barn går fort lei, og "gidder" da ikke ta vare på dyret på rette måten. Hvis foreldrene er instillt på å ta mesteparten av ansvaret, så er det en annen sak. (Her i huset er kattene "Malin sine", men det er jo såklart mitt og mannen min sitt ansvar at de har mat osv. Men vi kaller dem hennes katter, og hun får være med og gi dem mat og rense dokassen osv.)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:35   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er uansvarlig av dyrebutikken at de selger dyr til tolvåringer uten at foreldrene er med.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:39   #25
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Meg og veninna mi gikk ut og kjøpte ei mus i den alderen. Jeg fikk ikke lov til å ha den, veninna mi fikk ikke lov. Så vi ga den til ei tredje veninne.

Enden på visa ble at hun tredje veninna trodde musa hadde kreft og steinet den.

Det skulle være 16 års grense på kjøp av dyr, men sånn er det da ikke. Men det er jo bare å ta hamsteren med tilbake til butikken med en gang. Så lenge ungene er mindreårig, må de ta dem tilbake igjen.

Slik er det ihvertfall med andre ting....

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 10:11   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men i realiteten er det 15 års grense på alle kjøp. Da kan man fritt få lov til å bruke de pengene man selv har tjent.

Gammel 24-04-07, 17:45   #27
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Men i realiteten er det 15 års grense på alle kjøp. Da kan man fritt få lov til å bruke de pengene man selv har tjent.

Ja, men under mitt tak er det jeg som bestemmer hva slags levende vesener som får oppholdstillatelse.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 11:03   #28
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Dyrebutikker er bare ute etter å tjene penger. De driter i dyra!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:02   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, men under mitt tak er det jeg som bestemmer hva slags levende vesener som får oppholdstillatelse.

Klart, men det jeg forsøkte å si var jo at det på en måte er aldersgrense, og disse to jentene på 12 går jo definitivt ikke under den grensa. SKal man være lovflisespikker, kunne bikkja ha spist hamsteret med untakk av en pitteliten pelsdott - foreldrene har da kunnet gått i butikken og krevd tilbake pengene - nettopp fordi barna var under 15 år.

Jeg synes ikke barn og ansvar for dyr hører sammen i det hele tatt.

Gammel 25-04-07, 16:00   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Dyrebutikker er bare ute etter å tjene penger. De driter i dyra!

Ikke alltid, noen jeg vet om ble nektet å kjøpe marsvin, da det kom frem at de hadde tenkt å ha dem til middag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.