Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Deerfield Beach, Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-13, 21:35   #21
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deerfield Beach, Florida

Sumpbåt er kjempegøy, anbefales!!

Slanger ja, jeg synes det var veldig rart med varselskiltene med slanger og alligatorer i nærheten av hvert vann vi så...

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 21:39   #22
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Varselskiltet ved hotellet i Orlando:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (466,8 KB, 14 visninger)
Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 22:24   #23
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fløyel: Hvor hen var det da du lå og solte deg siden vaktmesteren skulle finne en slange der?

Ved bassenget der vi bodde.

Gammel 03-03-13, 22:29   #24
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Sumpbåt er kjempegøy, anbefales!!

Slanger ja, jeg synes det var veldig rart med varselskiltene med slanger og alligatorer i nærheten av hvert vann vi så...

I Naples hadde vi sånne skilt i hagen vi også, vi hadde også brunbjørner som snoket i søppelkassene. Så vi måtte ikke kaste mat der. All matavfall måtte kjøres i kvernen i vasken. Eksotisk og litt skummelt.

Langs veien var det skilter om pantere, i Norge har vi elgskilt, der var det like vanlig med pantere. I Norge er det grevling som blir påkjørt, der er det alligatorer. Jeg liker ingen av delene, har kun sett påkjørt alligator, aldri noen av de andre dyrene.

Gammel 03-03-13, 22:35   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min morfar hadde venner i Clearwater. En kveld hun kom hjem lå det en alligator foran døren hennes!

Jeg så slanger flere ganger de årene jeg bodde der, men ikke veldig store, heldigvis. Tror ikke de var giftige heller de jeg så.

Da jeg bodde i New Jersey hadde vi vaskebjørner utenfor som rotet i søppelkassene. Vi bodde omtrent i skogen, nokså øde. Har hørt rykter om at det kunne være bjørner der også, men så aldri noen.

Gammel 03-03-13, 22:44   #26
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min morfar hadde venner i Clearwater. En kveld hun kom hjem lå det en alligator foran døren hennes!

Jeg så slanger flere ganger de årene jeg bodde der, men ikke veldig store, heldigvis. Tror ikke de var giftige heller de jeg så.

Da jeg bodde i New Jersey hadde vi vaskebjørner utenfor som rotet i søppelkassene. Vi bodde omtrent i skogen, nokså øde. Har hørt rykter om at det kunne være bjørner der også, men så aldri noen.

Slangene er ikke giftige, men de kan bli veldig lange, 2,5 meter kunne vaktmesteren fortelle. Jeg liker ikke slanger, uansett.

Gammel 03-03-13, 23:06   #27
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Slangene er ikke giftige, men de kan bli veldig lange, 2,5 meter kunne vaktmesteren fortelle. Jeg liker ikke slanger, uansett.

Ikke jeg heller, livredd!

Gammel 03-03-13, 23:19   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Takk for supre svar, vi har rett og slett bestemt oss for å droppe FL-området og satser på Key West og Naples, med to netter i Miami (en i hver ende av ferien).

Er det noen alligatortur som er bedre enn andre eller blir det hipp som happ, tro?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 23:28   #29
millact

Standard

Det høres fornuftig ut! Få med dere en solnedgang i Key West, se på sjånglørene der og livet. Anbefaler også Hemingway's hus. Vi bodde på B&B da vi var der, helt OK, bortsett fra at det var sykt varmt da vi var der i august (og jeg var da vant til å bo der). Vi fikk ikke lov å sette på air conditioning og så gå ut, så det tok lang tid å kjøle ned rommet slik at det gikk an å sove der. Bare sånn til info, så finn i alle fall et sted med skikkelig air condition som dere får bruke. Vi snorklet der, kjøpte utstyr i Orlando, artig med alt livet i sjøen.

Gammel 04-03-13, 00:08   #30
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Takk for supre svar, vi har rett og slett bestemt oss for å droppe FL-området og satser på Key West og Naples, med to netter i Miami (en i hver ende av ferien).

Er det noen alligatortur som er bedre enn andre eller blir det hipp som happ, tro?

Det er forskjeller på aktørene som driver i Everglades City. Jeg kan sende deg link til de vi brukte. De var veldig bra. Veldig få som har høretelefoner med mic så du kan kommunisere med guiden.

Gammel 04-03-13, 10:07   #31
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er forskjeller på aktørene som driver i Everglades City. Jeg kan sende deg link til de vi brukte. De var veldig bra. Veldig få som har høretelefoner med mic så du kan kommunisere med guiden.

Kan du sende meg den samme linken?

Gammel 04-03-13, 11:23   #32
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Dere som går i Florida-tanker- hvis dere ikke har oppdaget ham ennå, les bøkene til Carl Hiaasen. Det er en Florida-forfatter/ journalist med ganske riktig; norske aner. Han skriver noen usannsynlig festlige bøker om miljøkriminalitet i Florida, med utrolig artige typegallerier. Og her er det private justice som gjelder, så de onde miljøkriminelle får alltid sin straff til slutt, ofte av naturen selv, mer eller mindre... Anbefales på det varmeste.

Ellers er det Florida-folk som selv anbefaler å være i skyggen midt på dagen, alt. ta shopping når solen står høyest. Viktig med solhatt og vann, særlig for unga. Med air-con. er det veldig fristende å skru den lavt på, men den bør stå ihvertfall på et parogtjue grader hvis man ikke skal pådra seg den ubehagelige air-con.-forkjølelsen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 12:51   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Supert, takk!

Charlie; takk for tips om bøker, det skal sjekkes ut! (Jeg trenger mange bøker til ferien!)

-Pippi
Gammel 04-03-13, 13:25   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Vi har forøvrig mer eller mindre spikret ferien.

Første natt tilbringes i Miami. Vi lander så sent og har vært oppe LENGE når vi kommer frem så vi tar inn på et hotell nær flyplassen og sover der. Så kjører vi til Key West neste morgen, tar to overnattinger der (disse overnattingene har vi forøvrig ikke ordnet så tips til hvor det er fint å bo kommer godt med). På turen tilbake mot Naples stopper vi innom en alligator park og så blir det 10 dager i Naples.

Siste to nettene skal vi bo på Miami Beach (Grand Beach Hotel). Hadde egentlig bare booket den siste natten der men fant ut at det var greit å ta to om vi skulle få noe ut av det siden vi bare står opp og reiser til flyplassen den dagen vi skal hjem.

Som sagt blir det en vestentlig roligere ferie denne gang enn i fjor, jeg er nyutdannet til sommeren og skal bare ha disse to ukene fri og kjenner at jeg trenger å la skuldrene senke seg.
Tror Naples Bay Resort blir et fint utgangspunkt. Her har vi leid hytte med to soverom, to bad, stue og fullt utstyrt kjøkken. Vi kan dermed kokkelere litt, vaske litt klær og kose oss masse. Er et bassengområde som ser utrolig bra ut, og det får gode tilbakemeldinger på Trip Advisor. Tror beliggenheten er ok også, må kjøre til stranda men vi har bil så det går helt fint. Kjøper meg en strandstol og parasoll som jeg har liggende i bilen.

-Pippi
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.