|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deerfield Beach, FloridaSumpbåt er kjempegøy, anbefales!! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deerfield Beach, FloridaVarselskiltet ved hotellet i Orlando: |
|
|
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Deerfield Beach, Florida
I Naples hadde vi sånne skilt i hagen vi også, vi hadde også brunbjørner som snoket i søppelkassene. Så vi måtte ikke kaste mat der. All matavfall måtte kjøres i kvernen i vasken. Eksotisk og litt skummelt.
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deerfield Beach, FloridaMin morfar hadde venner i Clearwater. En kveld hun kom hjem lå det en alligator foran døren hennes!
|
|
|
#26 |
|
~~~~~~~
|
Slangene er ikke giftige, men de kan bli veldig lange, 2,5 meter kunne vaktmesteren fortelle. Jeg liker ikke slanger, uansett.
|
|
|
#27 |
|
Ikke jeg heller, livredd!
|
|
|
#28 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Deerfield Beach, FloridaTakk for supre svar, vi har rett og slett bestemt oss for å droppe FL-området og satser på Key West og Naples, med to netter i Miami (en i hver ende av ferien).
|
|
|
#29 |
|
Sv: Deerfield Beach, FloridaDet høres fornuftig ut! Få med dere en solnedgang i Key West, se på sjånglørene der og livet. Anbefaler også Hemingway's hus. Vi bodde på B&B da vi var der, helt OK, bortsett fra at det var sykt varmt da vi var der i august (og jeg var da vant til å bo der). Vi fikk ikke lov å sette på air conditioning og så gå ut, så det tok lang tid å kjøle ned rommet slik at det gikk an å sove der. Bare sånn til info, så finn i alle fall et sted med skikkelig air condition som dere får bruke. Vi snorklet der, kjøpte utstyr i Orlando, artig med alt livet i sjøen.
|
|
|
#30 |
|
~~~~~~~
|
Det er forskjeller på aktørene som driver i Everglades City. Jeg kan sende deg link til de vi brukte. De var veldig bra. Veldig få som har høretelefoner med mic så du kan kommunisere med guiden.
|
|
|
#31 |
|
blid
|
|
|
#32 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Deerfield Beach, FloridaDere som går i Florida-tanker- hvis dere ikke har oppdaget ham ennå, les bøkene til Carl Hiaasen. Det er en Florida-forfatter/ journalist med ganske riktig; norske aner. Han skriver noen usannsynlig festlige bøker om miljøkriminalitet i Florida, med utrolig artige typegallerier. Og her er det private justice som gjelder, så de onde miljøkriminelle får alltid sin straff til slutt, ofte av naturen selv, mer eller mindre... |
|
|
|
|
|
#33 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Supert, takk!
|
|
|
#34 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Deerfield Beach, FloridaVi har forøvrig mer eller mindre spikret ferien.
|
![]() |
|
|