|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Å se sine barn under tilsyn
Da skal jeg rette mitt utsagn til at ut fra hva jeg har kunnet se i nær familie så er det stor interesse for å finne sitt biologiske opphav på tross av gode adoptivforeldre og mitt inntrykk er at det gjelder for mange andre også. Tore Strømøys programmer har jeg aldri sett.
![]() |
#42 |
Shake it out!
|
Godt du er like blid
![]() |
#43 |
Leser
|
Nå snakker jo du om utenlandsadopterte, også. De jeg kjenner til som ikke har kontakt med biologisk familie er norske. Det er klart et mindre hinder i forhold til å "søke opp røttene sine" - både økonomisk, kulturelt og praktisk.
![]() |
#44 |
Shake it out!
|
Det har du forsåvidt rett i, og jeg kan ikke uttale meg om norskadopterte, de kjenner jeg to av. De har riktignok ikke vært interessert i å spore opp røtter, men det skal jeg ikke generalisere noe som helst ut av
![]() |
#45 |
Leser
|
De jeg kjenner er heller ikke adopterte. Dette er snakk om eldre folk, født før krigen. På den tiden var det ikke helt uvanlig at barn bare ble "satt bort". Dette er jo også en annen grunn til at det kan være forskjell, alderen til de impliserte.
![]() |
#46 |
Ustabil
|
![]() Sv: Å se sine barn under tilsynJeg må først si at jeg kjenner ikke til hvorfor Barnevernet gjør dette, hvilke regler som eventuelt ligger bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|