|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Curlingkone
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)
Slik er det der jeg jobber også. Og for oss er det en selvfølge. Og det bør det jo være.
|
|
|
#222 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Samme i vår barnehage, alltid en eller flere på gulvet. Eller som da jeg hentet på fredag, dansende rundt med begeistrede unger.
|
|
|
|
#223 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men det er vel litt forskjell på basebarnehagene også? Vår er vel det, de kaller det "sonebarnehage", men det er vel noenlunde det samme? Der har de hver sine områder der de kan ha aktiviteter og spise, og så har de noen fellesarealer. 2011-barna (og vel noen 2012 nå, tror jeg) er i et område som er avskjermet fra de litt større, og ingen på sonen er over 3 år. De minste har egen lekeplass også. Da tror jeg det fungerer relativt greit for ettåringene, men jeg kan se at det kan bli voldsomt for dem hvis de er litt forsiktige eller redde, altså.
|
|
|
|
#224 |
|
Curlingkone
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Ja, det er vel like stor forskjell på basebarnehager som på andre barnehager. Men der barnehagene er veldig åpne, og det satses på mest mulig bruk av fellesarealene tror jeg det fort kan bli uoversiktlig for de minste.
|
|
|
#225 |
|
Er frisk!
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Vi har basebarnehage som er helt fantastisk for de små. De små har egne arealer, og veldig ofte er de små inne når de store er ute og da har de utrolig mange rom å boltre seg på. Det typiske når vi henter er tre til fire barn inne på f.eks. puterommet sammen med en voksen.
|
|
![]() |
|
|