Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Puls, om autisme i kveld

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-13, 10:15   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puls, om autisme i kveld

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg så den sekvensen hvor mor og datter har samspill når de leker med ball, men jeg mener å huske at det ble sagt noe om at dette var det "eneste" de kunne gjøre "sammen". Klart, det er en lettelse at man endelig får litt blikkontakt med sitt eget barn, men de fleste barn med autisme lærer mye mer enn så.

De fleste barn med autisme ja. Men for mange barn med autisme og tilleggsdiagnoser er det å få til denne blikkontakten et enormt fremskritt og for noen helt uoppnåelig. Det er noe man må jobbe i årevis med hos mange. Denne jenta er enda liten, og ja hun vil nok lære mer etterhvert som de finner ut hvordan hun lærer og hva hun motiveres av. Det krever imidlertid beinhard jobbing, flere hundrevis (ofte tusenvis) av repetisjoner og mye kunstig skapt motivasjon og belønning underveis. Jeg har jobbet med tenåringer med autisme som bare kan marginalt mer enn denne jenta, og disse barna har blitt fulgt opp av noen av de beste innenfor feltet i Norge.

Denne dokumentaren fikk meg forøvrig til å savne barna "mine" og gav meg lyst til å begynne å jobbe med barn som Agnes igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.