Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 18:11   #701
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Nettopp. Det er en del motsetninger her .... billig "bruk og kast" mentalitet er noe av det verste jeg vet.

Sist redigert av Lisa : 01-03-13 kl 18:16.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 18:54   #702
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror du er unntaket oslo78. Du er konsekvent og all ære til deg for at du klarer å gjennomføre det du står for.

Ikke for å påberope meg å være like fornuftig, men jeg kjenner da mange som gjør slik. Jeg kjøpte også dyre dresser da ungene var små og satt mye i ro ute og ikke kunne si fra hvordan de hadde det. I barnehagen har jeg alltid brukt reimatec. Til og med plus-varianten. For det første fant jeg aldri noe som var like vanntett i Stavanger-vintre som denne. Alt annet tok inn vann. For det andre opplevde vi en merkbar endring da ungene startet på skolen. De var ikke ute på samme måte, og dessuten fant jeg faktisk andre klær som gjorde nytten der, til en langt rimeligere pris. Det finnes klær som duger til deres bruk.

Derfor hadde jeg aldri i livet kjøpt jakke til 1800 kr til dem nå, selv om jeg faktisk betalte drn summen for en dress for mange år siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 19:48   #703
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

700 innlegg i en tråd jeg startet! Må være ny rekord.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 20:00   #704
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har vært enig med deg så langt i diskusjonen, Oslo, men her stopper det, for nå ser jeg at det er motepresset alene du er opptatt av, og ikke hele bildet. At du snakker varmt for H&M-plagg fordi det sparer rike nordmenn noen lapper, fremfor å betale mer og få i hendene et produkt som er etisk produsert og ikke inneholder noen skadelige materialer.

Jeg har da hele tiden argumentert med motepress/kjøpepress som hovedargument - det er ikke noe nytt i dette innlegget. Vi kjøper jo ikke noe særlig klær verken på HM eller andre steder fordi vi arver stort sett alt som brukes, men å betale for klær som er etisk produsert kunne jeg nok faktisk funnet på å gjøre all den tid jeg gjerne bruker penger på SOS-barnebyer og andre ting som jeg vet er med på å gjøre livet bedre for mennesker.

Men jeg tror ikke forskjellen på prisen på Stormberg og Canada Goose er den etiske produksjonen, og kjøpepresset vi skaper og ikke minst forbruksmønsteret og hva vi venner barna våre til at de "må" ha, er definitivt hovedargumentet for hvorfor jeg ikke vil kjøpe fryktelig dyre ting til barna mine.

Gammel 01-03-13, 20:01   #705
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Nettopp. Det er en del motsetninger her .... billig "bruk og kast" mentalitet er noe av det verste jeg vet.

Enig. Heldigvis holder Cubusarveklærne vi arver til begge guttene våre før vi sender det videre til sønnen til fetteren min, så de blir brukt temmelig lenge før de eventuelt havner i søpledunken - stort sett minst til 4 barn.

Gammel 01-03-13, 23:05   #706
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Fra dagens Aftenposten:
http://www.osloby.no/shopping/Ungdom...r-7134747.html
Føler mer kjøpepress

En undersøkelse gjort av Ipsos MMI for DNB i 2012 viser at ni av ti foreldre føler at de er utsatt for kjøpepress, og mange mener at deres barn er utsatt for direkte kjøpepress. I 2007 var det færre som følte det samme.

SIFO-forskeren mener at foreldrene møter forventninger om utstyr for alvor når barnet begynner i barnehagen. Da trenger barnet en utstyrspakke. Etter hvert som barnet blir eldre forandrer pakken seg.

Gammel 01-03-13, 23:05   #707
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har da hele tiden argumentert med motepress/kjøpepress som hovedargument - det er ikke noe nytt i dette innlegget. Vi kjøper jo ikke noe særlig klær verken på HM eller andre steder fordi vi arver stort sett alt som brukes, men å betale for klær som er etisk produsert kunne jeg nok faktisk funnet på å gjøre all den tid jeg gjerne bruker penger på SOS-barnebyer og andre ting som jeg vet er med på å gjøre livet bedre for mennesker.

Men jeg tror ikke forskjellen på prisen på Stormberg og Canada Goose er den etiske produksjonen, og kjøpepresset vi skaper og ikke minst forbruksmønsteret og hva vi venner barna våre til at de "må" ha, er definitivt hovedargumentet for hvorfor jeg ikke vil kjøpe fryktelig dyre ting til barna mine.

Jeg er som nevnt veldig usikker på hvor man skal trekke grensen for hva som er ok kjøp basert på sum alene. Hadde kjøpet av en CG-jakke også bidratt til å renske Kongo for voldteksforbrytere, hadde jeg ikke vært akkurat kritisk til at andre kjøpte denne jakken. Å bruke fortjenesten, som i CG sitt tilfelle sikkert er 6000, på å redde verden hadde jeg utelukkende vært positiv til.

I CG bruker man vel coyotepels og ifg Noa fanges disse med fotfeller, nå er vel ikke dette akkurat veldokumentert informasjon, det som står på Noa sine sider, men jeg blir ikke akkurat beroliget av det jeg kunne lese på CG.com sine sider, heller. Men, men. Å følge litt med på hva man kjøper er uansett en bra ting, men dessverre noe jeg ikke mistenker oss nordmenn for å være spesielt flinke til. Stort sett handler det ikke om motepress eller etisk handling der ute, men hva som er fint og hvor lite man kan betale for det.

Noen kastet uansett inn et argument i debatten om en HM-jakke som de bare betalte 250 kroner for, og så har det kommet en hel rekke innlegg etter det som tar for seg hvor lite aktuelt det er å bruke 1600 kroner som så ble 1800 kroner, for ei Bergansjakke til barn. Hvilket forundrer meg litt, og som sammen med ditt innlegg overrasket meg hvis det er verdi alene vi ser på, at så lenge man betaler minst mulig har man gjort sitt for motepresset. For vi har vel forlatt CG-jakkene? Eller sammenligner vi f.eks. Bergans med CG fordi man må betale mer for disse jakkene enn man må for ei jakke som er vesentlig billigere, men som har de samme egenskapene? Er vel der vi er mest uenige. Jeg tror ikke man trenger en CG for å holde seg varm om vinteren, jeg tror ikke man trenger en Bergans, heller, men jeg synes ikke at prisen er høy nok til at det skal handle om merket.

Greit nok at man ikke vil bida til kjøpepresset, men det er kjipt hvis bevisste forbrukere puttes i samme bås som de som handler CG -fordi-gullskatten-min-vil-ha-det- folka. (Litt satt på spissen) Jeg klarer ikke å tenke på verdi alene, men jeg vil prøve å gjøre mitt, så jeg vil ikke bidra til kjøpepresset ved å uniformere ungene mine med Bergans, iphone, ipad, uggs osv, men en eller to av disse tingene vil nok forekomme.

Gammel 01-03-13, 23:15   #708
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke for å påberope meg å være like fornuftig, men jeg kjenner da mange som gjør slik. Jeg kjøpte også dyre dresser da ungene var små og satt mye i ro ute og ikke kunne si fra hvordan de hadde det. I barnehagen har jeg alltid brukt reimatec. Til og med plus-varianten. For det første fant jeg aldri noe som var like vanntett i Stavanger-vintre som denne. Alt annet tok inn vann. For det andre opplevde vi en merkbar endring da ungene startet på skolen. De var ikke ute på samme måte, og dessuten fant jeg faktisk andre klær som gjorde nytten der, til en langt rimeligere pris. Det finnes klær som duger til deres bruk.

Derfor hadde jeg aldri i livet kjøpt jakke til 1800 kr til dem nå, selv om jeg faktisk betalte drn summen for en dress for mange år siden.

Joda, det er mange som er flinke men jeg tror kanskje oslo78 (og deg sikkert også ) er hakket mer konsekvente en kanskje mange andre er. Hvis man kjøper inn dyrt skiutstyr og Bergans jakker for så å ha sterke meninger om iPhone eller UGGs så synes jeg det blir litt dobbeltmoralsk.

Gammel 01-03-13, 23:17   #709
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, det er mange som er flinke men jeg tror kanskje oslo78 (og deg sikkert også ) er hakket mer konsekvente en kanskje mange andre er. Hvis man kjøper inn dyrt skiutstyr og Bergans jakker for så å ha sterke meninger om iPhone eller UGGs så synes jeg det blir litt dobbeltmoralsk.

Just presis akkurat det jeg mener.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 11:24   #710
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er dere ferdig, liksom. Hmfp.

Jeg vil bare si det likevel; jeg hadde kjempelyst på en brunbronsefarget CG for 6-7-8 år siden, men var altfor gjerrig. Etter det har jeg kjøpt 3 North Face jakke/kåpe/parkaser i stedet, og ble aldri helt fornøyd. Hvis noen legger sammen hva det har kostet meg i stedet, blir jeg muggen.

Min egen lille svigermorforskning viser at CG ikke er utbredt på verste vestkant i 3. klasse, i hvert fall. På bussen er det massevis, og jeg anslår dem til å være ca. 16 (hvilket antagelig betyr at de er 23 :knirk: ).

Også liker jeg jo Bluen kjempegodt, men hvis jeg hadde kommet med hennes lystig innrømmede fordommer med motsatt fortegn om østkanten, tror jeg jaggu kontrollpanelet mitt hadde lyst som en juledekorasjon på harrysiden av byen. Uten at jeg har sagt hvor den er. :listig:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 11:43   #711
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmer'n: tror du noen i hele verden vil definere seg selv i "kjøper CG fordi gullskatten vil ha det"-kategorien? Jeg tenker at de som kjøper Bergans fordi de er så himla bevisst er litt forblindet av merkevaren Bergans. Jeg synes Bergans er overpriset. Jeg anser meg selv som en bevisst forbruker. Og jeg skriver dette for å illustrere at det ikke er noen fasit og a folk har ulike grenser og at en du anser for å være sløsaktig, sikkert har mange gode argumenter for sine prioriteringer heltnuavhengig av hva du synes. Eller hva jeg synes.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 02-03-13, 11:56   #712
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de aller fleste er ubevisste forbrukere som kjøper det de har lyst på når de har lyst på det. Og de vil betale så lite som mulig og gir beng/bryr seg ikke/er ikke interessert i å vite noe om hvordan tøyet er produsert.

Gammel 02-03-13, 11:58   #713
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror de aller fleste er ubevisste forbrukere som kjøper det de har lyst på når de har lyst på det. Og de vil betale så lite som mulig og gir beng/bryr seg ikke/er ikke interessert i å vite noe om hvordan tøyet er produsert.

Deg om det. Jeg kjenner ganske mange oppegående folk som er opptatt av slik. Jfr. En rekke brukere her inne. Så jeg synes det blir for enkelt (og ørlite grann arrogant) å tro at alle som ikke velger det samme som deg, er ubevisste.

Gammel 02-03-13, 12:24   #714
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedgrunnen til at jeg handler endel på polarn er at de skilter med rettferdig handel. Nå er tøyet bra også, slik at det er også en grunn, men ja, jeg sjekker hvor tøyet kommer fra. Det er hovedgrunnen til at jeg handler lite på hm, jeg synes klærne er helt ok. N=1 igjen.

Gammel 02-03-13, 14:29   #715
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest første og siste side i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dessuten tror jeg neppe Reima-foreldrene kommer til å forlange at barna skal over på rimeligere merker i det øyeblikk de ikke lenger sitter på bakken og leker når de er ute i ruskevær.

Men joda, jeg er Reimaforelder og det dyreste plagget min tiåring har fått hittil i livet, er vel Reimadressene da hun gikk i barnehagen. Etter det var det direkte over på Cubus og der er hun enda.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 14:33   #716
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har bare lest første og siste side i denne tråden.

Men joda, jeg er Reimaforelder og det dyreste plagget min tiåring har fått hittil i livet, er vel Reimadressene da hun gikk i barnehagen. Etter det var det direkte over på Cubus og der er hun enda.

min hadde europris-dress. Det bar det året europris vant tv2-testen. Dressen funket bra, selv om jeg senere har skjønt at boys&girls-merket til europris er slikt enkelte ikke vil bli sett i for noen pris.

Gammel 02-03-13, 14:49   #717
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det er interessant å tenke over hvor min egen smertegrense går med tanke på hvor mye jeg er villig til å bruke på klær og utstyr til barna (og meg selv, for den del). Jeg har en ganske klar oppfatning om hvor grensen går når jeg vurderer enkeltkjøp, men det er neimen ikke enkelt å tallfeste den sånn generelt heller. Det kommer an på så mangt.

Gammel 02-03-13, 16:13   #718
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg lurer veldig på hvordan Cubusklær ser ut når fjerdemann overtar dem?
Her varer de i beste fall til en av ungene vokser fra dem. Fargebuksene derfra er forbruksvare, det samme gjelder endel gensere derfra.

Det jeg sender videre ser helt fint ut egentlig. Vi har ikke tørketrommel da og vasker ikke rene klær (hiver ikke alt i vaskemaskinen hver kveld), kanskje det har noe å si. Det hender at jeg kaster et klesplagg hvis det er kommet tran eller lignende som jeg ikke får bort på dem, men det meste er pent og rent når jeg sender det videre.

Gammel 02-03-13, 16:15   #719
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cubus har grei nok kvalitet synes jeg, det er ikke utslitt etter en unge her. Men polarn har veldig mye bedre kvalitet for eksempel. Og det finnes klær med vesentlig dårligere kvalitet.

Gammel 02-03-13, 16:20   #720
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg lurer veldig på hvordan Cubusklær ser ut når fjerdemann overtar dem?
Her varer de i beste fall til en av ungene vokser fra dem. Fargebuksene derfra er forbruksvare, det samme gjelder endel gensere derfra.

Her holder ikke Cubusbuksene i 2 mnd engang, så nå blir det slutt på å kjøpe de. Det er vel omtrent de eneste buksene han sliter ut.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.