Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 00:09   #641
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

D'Arcy: Jeg har en venninne som har samme problemet med sitt barn. Dyrt eller billig, han sliter det i stykker på rekordtid. Jeg tror bare noen barn sliter klær mer enn andre.

Min sønn er på ingen måte et barn som holder seg rent og pent (jeg har akkurat satt på en maskin med to dresser og et todelt sett han har møkket ut de siste dagene ), men han sliter ikke spesielt på klærne alikevel. Sko slites derimot ut. Ikke at jeg har planer om å arve de videre, men de må stort sett kastes etter en sesong.

Her holder det ikke med ett par sko i sesongen. Tvert i mot. Om sommeren går det med minst 2 par joggesko. I fjor tror jeg han slet ut 3 par... Han er stort sett ren og pen, men han sliter rett og slett hull på alt (les: Bukser). Jeg trodde jeg hadde skutt gullfugen da jeg oppdaget joggebukser på H&M til 99,-. Det var til de revet i ræva av alle plasser.

Gammel 01-03-13, 00:11   #642
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en som ikke sliter klær og en som burde hatt rustning. Heldigvis kom de i riktig rekkefølge slik at arv er mulig.

Gammel 01-03-13, 00:19   #643
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Her holder det ikke med ett par sko i sesongen. Tvert i mot. Om sommeren går det med minst 2 par joggesko. I fjor tror jeg han slet ut 3 par... Han er stort sett ren og pen, men han sliter rett og slett hull på alt (les: Bukser). Jeg trodde jeg hadde skutt gullfugen da jeg oppdaget joggebukser på H&M til 99,-. Det var til de revet i ræva av alle plasser.

Sånn er sønnen til venninna mi også. Hun kjøper flere par vintersko og tøy i løpet av en vinter, ting blir rett og slett hullete. Du får trøste deg med at han iallefall er aktiv .

Det går sikkert over når han blir eldre, men jeg tror nok at noen bare sliter mer på ting enn andre.

Gammel 01-03-13, 08:02   #644
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nå er dette en barneklærshoppingtråd?

Er det dårlig kvalitet når Stormbergjakka til Vesla plutselig var full av bittesmå hull etter en og en halv sesong? Den er veldig godt brukt da, jeg vil si daglig i hele vintersesongen og hun er mye ute. Jakka var tydelig slitt på armene der hun tar sekken av og på. Tror den kosta henimot 1000. Den har vært veldig god hele veien og deilig og varm så vi kjøpte ny jakke fra Stormberg, men i ett hakk bedre kvalitet.

Jeg trenger ikke nevne det at hullene ble veldig tydelige etter at jeg hadde kjørt jakka i tørketrommelen. Det sto i jakka at den skulle tørkes med tre tennisballer, men alt jeg fant var to tennisballer og en liten sprettball så jeg tenkte det fikk duge. Mulig sprettballen ble for hard.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:09   #645
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikke for meg. Når jeg har kjøpt meg noe/fått noe jeg har ønsket meg lenge blir jeg glad av det i årsvis (som f.eks. Bayswateren jeg fikk i 30-årsgave).
Når våren kommer og jeg kan ta frem den fine vårjakken min og slå fast at jeg fremdeles elsker den eller når jeg finner frem sommerkjolene mine osv. Men jeg bruker virkelig klærne mine lenge, og jeg kjøper stort sett ting jeg ikke blir fort lei av.

Jeg skjønner det og kan kjenne meg igjen. Men slik du formulerte det, fikk jeg inntrykk av at du mente at shopping var en kilde til ekte og langvarig glede, og at det var noe du bedrev i utstrakt grad nettopp detfor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:11   #646
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Og så er det jo også stor (enorm) forskjell på barn født i -03 og i -08, som jeg ser at VRs sønn er. Sånn slitasjemessig, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:15   #647
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så er det jo også stor (enorm) forskjell på barn født i -03 og i -08, som jeg ser at VRs sønn er. Sånn slitasjemessig, altså.

Joda, men nå skal det sies at det var vel kun hans første leveår at han ikke slet noe særlig på klærne. I barnehage-årene gikk det minst 2 dresser i sesongen.

Gammel 01-03-13, 10:21   #648
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja. Sånn går det. En spenstig og opphetet tråd om stereotypier og fordommer og krangler om hvem som har best verdier, ender opp o en boooringntråd om barneklær.

Jeg har forøvrig alltid synes at det er sinnsyke priser på barnedresser og synes ikke det er så stor forskjell på å kjøpe dunjakke til noen tusenlapper til et større barn når man rettferdiggjør innkjøp av det par reimadresser til et barnehagebarn. (for ordens skyld: Jeg gjør hverken det ene eller det andre.)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 10:43   #649
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Oppfølgingsartikkel i Aftenposten i dag: http://www.osloby.no/shopping/Ungdom...r-7134747.html

Gammel 01-03-13, 10:48   #650
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jaja. Sånn går det. En spenstig og opphetet tråd om stereotypier og fordommer og krangler om hvem som har best verdier, ender opp o en boooringntråd om barneklær.

Jeg har forøvrig alltid synes at det er sinnsyke priser på barnedresser og synes ikke det er så stor forskjell på å kjøpe dunjakke til noen tusenlapper til et større barn når man rettferdiggjør innkjøp av det par reimadresser til et barnehagebarn. (for ordens skyld: Jeg gjør hverken det ene eller det andre.)

Forskjellen er vel begrunnelsen - et større barn som vil ha fashion eller et barn i utebarnehage som blir vått og kaldt uten evne til å si fra dersom yttertøyet ikke holder mål. Jeg kjøpte dyrt yttertøy til barnehagen, men gjør ikke det i skolealder, da har de både vett til å si fra og er mindre ute.

Gammel 01-03-13, 10:49   #651
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo en mye bedre artikkel, den omtaler det som et ungdomsproblem, ikke et vestkantproblem.

Jeg har forresten fått en rødprikk til i denne tråden, en skikkelig ufortjent en.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 01-03-13, 10:50   #652
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Forskjellen er vel begrunnelsen - et større barn som vil ha fashion eller et barn i utebarnehage som blir vått og kaldt uten evne til å si fra dersom yttertøyet ikke holder mål. Jeg kjøpte dyrt yttertøy til barnehagen, men gjør ikke det i skolealder, da har de både vett til å si fra og er mindre ute.

Jeg må innrømme at pøbelprinsessen aldri hadde svindyrt barnehagetøy. Heldigvis overlevde hun.

Gammel 01-03-13, 10:52   #653
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

[quote=pøbelsara;3628559]Det er jo en mye bedre artikkel, den omtaler det som et ungdomsproblem, ikke et vestkantproblem.

Det var en fin artikkel og det som blir nevnt om at de fleste kan dra på smilebåndet når man ser seg tilbake husker jeg vel godt. Jeg gikk aldri med Moncler og Millet jakke for det hadde vi ikke råd til hjemme, men jeg hadde Isba sko og rullelue da. Det var uniformen jeg smiler av nå og mimrer.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 10:53   #654
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg må innrømme at pøbelprinsessen aldri hadde svindyrt barnehagetøy. Heldigvis overlevde hun.

Det verste er vel at det ikke nødvendigvis er sammenheng mellom pris og kvalitet her heller. Men akkurat gode vinterdresser kommer jeg nok til å fortsette å prioritere til barnehagebarn så lenge vi putter dem i utegrupper i barnehagen i hvertfall. 8-900 kr for en dress kan jeg fint forsvare sånn sett synes jeg. Da kjøper jeg noe jeg vet fungerer. Å velge noe billig er litt bingolotto, man kan spare 300 kr eller man kan tape det dobbelte fordi man må kjøpe nytt når det ikke holder.

Gammel 01-03-13, 10:54   #655
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste er selvsagt å få barn i oktober sånn at besteforeldrene kan kjøpe alle vinterdressene og vinterskoene i bursdagsgave. Så slipper man å vite hva de koster og hvor de kommer fra.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:06   #656
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Det verste er vel at det ikke nødvendigvis er sammenheng mellom pris og kvalitet her heller. Men akkurat gode vinterdresser kommer jeg nok til å fortsette å prioritere til barnehagebarn så lenge vi putter dem i utegrupper i barnehagen i hvertfall. 8-900 kr for en dress kan jeg fint forsvare sånn sett synes jeg. Da kjøper jeg noe jeg vet fungerer. Å velge noe billig er litt bingolotto, man kan spare 300 kr eller man kan tape det dobbelte fordi man må kjøpe nytt når det ikke holder.

Jeg synes 8-900 er innenfor akseptabelt, tusen kroner mer? Not so much.

Gammel 01-03-13, 11:07   #657
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat der har søsteren min og jeg hatt våre feider. Jeg kjøpte en Trolldress brukt her inne en gang, og den holdt til det første barnehageåret til både Tigerungen og Tigergutten. Det vil si at den holdt til tre barn. I tillegg var det ullinnlegg på den, så det var en helårsdress. Etter at vi hadde den, sverget jeg til Troll og kjøpte dem til fullpris hvis jeg måtte det. Søsteren min var helt himmelfallen over at jeg kjøpte en dress til 1800 kroner, når en HM-dress kostet 500.

Hun måtte kjøpe både høst- og vinterdress, og i tillegg var de helt slunkne på slutten av sesongen, så det var ikke snakk om at noen kunne arve dem etterpå. Så hvert år kjøpe hun en ny høstdress og ny vinterdress til to barn. Greit nok når en dress koster 500, men fire blir 2000. Jeg kjøpte en ny dress annethvert år til 1800. Da ble det ikke så mye dyrere likevel...

Gammel 01-03-13, 11:11   #658
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Standard

800-900 for en dress er vel hva en dress koster til normalpris på høsten og er vel ikke så mye å forsvare.

Artikkelen setter søkelyset på ungdomsuniformen som er avbildet og den ungdomsuniformen er godt synlig utenfor Oslo området. Og det samme fenomenet har alltid eksistert og vil bestå. Tror vi bare må innse det og så velge sine kamper med omhu. Tror mange her inne må svelge kameler når sønner/døtre kommer i uniformsalderen det være seg BB truser eller noe annet rart.

Gammel 01-03-13, 11:12   #659
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 8-900 er innenfor akseptabelt, tusen kroner mer? Not so much.

Enig. Jeg har aldri kjøpt en dress til mer enn 500 kroner - har kjøpt brukt og på halv pris. Vi har hatt én ny Reima-dress, og den var det mannen som kjøpte da Liv var baby.

Gammel 01-03-13, 11:18   #660
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønner det og kan kjenne meg igjen. Men slik du formulerte det, fikk jeg inntrykk av at du mente at shopping var en kilde til ekte og langvarig glede, og at det var noe du bedrev i utstrakt grad nettopp detfor.

Ja det hadde vel tatt seg ut om shoppingen var en kilde til ekte og langvarig glede og i tillegg bedrevet i utstakt grad

Sorry men kunne ikke dy meg der....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.