Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 16:13   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg må le! Du får det til å høres ut som om merkeklær er verdt en bekymringsmelding til rette instanser.

Og hvor ble egentlig inkluderingen som du til stadig forfekter her inne av? Om det er slik at du anser de som prioriterer ting på en annen måte enn deg som noen som tar "alle slags dumme valg på egne og barns vegne" er vel ditt bidrag til samfunnet i aller høyeste grad preget av å være fordomsfull.

Jeg kan heldigvis inkludere barn som har foreldre som tar dumme valg også. Å kjøpe jakker til 7000 kr er for meg et dumt valg, men barna til disse foreldrene er akkurat like velkomne hjemme hos meg som de barna som har foreldre som dropper å være med på den tåpelige kjøpekarusellen.

Bekymringsmelding? Skal man melde alle foreldre som tar dumme valg til barnevernet? Oi, da tror jeg ikke det er mange som slipper unna. Jeg tar sikkert dumme valg jeg også, men ikke akkurat på dette feltet.

Jeg hadde også synes det var latterlig å servere russisk kaviar i en barnebursdag - omtrent like borti haugene idiotisk bare for å illustrere hvor dumt jeg synes det er å påstå at man kjøper CG-jakker fordi det er så god kvalitet. Jeg hadde likevel behandlet barnet til foreldre som serverte dette på samme måte som alle andre barn og inkludert dem av hele mitt hjerte.

Jeg vil bare presisere at selv om jeg synes jakkekjøpet er et idiotisk valg som bidrar til et totalt unødvendig press, kan jeg likevel like en person som tar dette valget akkurat som en person i god form og med et sunt kosthold kan like meg selv om jeg tar dårlige valg om å spise sjokolade altfor ofte. Man kan være uenig (veldig uenig) i en sak selv om man liker og respekterer personen forøvrig.

Sist redigert av oslo78 : 27-02-13 kl 16:27.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.