Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 21:52   #481
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Strikker Noras bolero i en tråd rosa babymerino og en tråd hvit mohair. Blir SÅ nusselig, garantert perfekt for mellomsøster.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 24-02-13, 23:08   #482
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig, allium!

Gammel 25-02-13, 11:50   #483
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et lite stykke på vei. Går ikke så raskt med perlestrikk og pinne 3,5 akkurat.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 25-02-13, 11:52   #484
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker ullsokker.

Gammel 25-02-13, 12:00   #485
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Strikker fremdeles selbuvotter. Er på tredje paret nå.

Gammel 27-02-13, 11:40   #486
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, nå gjenstår det 1.5 erme på Skappel-genseren og ermekant på selekjole, og jeg er snart halvveis på bakstykket til denne:

Men det tar vinter og votter å strikke den altså, blærk, og siden det er en høst/vintergenser som neppe blir ferdig på denne siden av sommeren, klarte jeg å kjøpe garn til enda en genser da jeg var innom garnbutikken for å bytte et par pinner i formiddag ... En mer sommerlig versjon jeg tenkte strikke på innimellom den andre, når Skappel er ferdig.

Blir denne, i samme fargen. Aldri strikket med bomull/lin i kombinasjon før, så det blir spennende, men det er visst et garn som holder seg godt ifølge damen i butikken. Jeg skal forøvrig strikke genseren lenger/sigere enn den er på bildet:

Gammel 27-02-13, 13:56   #487
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I gang med en Skappel til.

Gammel 27-02-13, 15:07   #488
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Noen som har strikket en 'skappel' til 6-åring, som kan tipse om maskeantall, pinnestørrelse og garn? Har en bursdagsjente i familien om ikke så lenge.

Akkurat nå har jeg en prematurjakke på pinnene. Kom litt brått på, men det går ganske fort.

Gammel 27-02-13, 15:13   #489
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg strikker på to gensere til meg selv, en i silkeull og en i angora, et svært sjal i diverse enkeltnøster jeg har liggende, og en stripete jakke i alpakka. Har planer om å starte på Mariusdress til mageknøttet også, må bare få komponert en fremgangsmåte der jeg bruker rundfelling (gidder ikke montere).

Her er et mønster på Skappelgenser i str 8 år, tipper du kan ta utgangspunkt i den? Evt bruke litt tynnere garn og pinner, eller legge opp færre masker og måle på mottakeren underveis?

frksnupp er ikke aktiv  
Gammel 27-02-13, 15:14   #490
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lagt ut oppskrift på 2-3 år

Kanskje legge opp 60 m for 6 år?

Gammel 27-02-13, 15:15   #491
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, høres fornuftig ut! Takk!

Jeg fant, jeg fant forresten:
http://ullenteventyr.blogspot.no/201...v-skappel.html

Sist redigert av mkj : 27-02-13 kl 15:17. Årsak: la til link til blogg med 'skappel' i str 6 år
mkj er ikke aktiv  
Gammel 27-02-13, 15:16   #492
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Jeg strikker på to gensere til meg selv, en i silkeull og en i angora, et svært sjal i diverse enkeltnøster jeg har liggende, og en stripete jakke i alpakka. Har planer om å starte på Mariusdress til mageknøttet også, må bare få komponert en fremgangsmåte der jeg bruker rundfelling (gidder ikke montere).

Her er et mønster på Skappelgenser i str 8 år, tipper du kan ta utgangspunkt i den? Evt bruke litt tynnere garn og pinner, eller legge opp færre masker og måle på mottakeren underveis?

Denne er strikket med en tråd alpakka og to tråder vivaldi, det er ikke nødvendig. Det holder med en av hver tråd på pinne 5 eller 6. Hvor mange masker som skal legges opp kan man jo sjekke og gange opp etter ønske tenker jeg. Ermer er heller ikke vanskelig å trikse til underveis.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 27-02-13, 17:48   #493
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Strikker Noras bolero i en tråd rosa babymerino og en tråd hvit mohair. Blir SÅ nusselig, garantert perfekt for mellomsøster.

Hvor ligger oppskrift på denne?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 27-02-13, 18:28   #494
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Hvor ligger oppskrift på denne?

http://www.pickles.no/noras-bolero/

Gammel 27-02-13, 23:10   #495
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Jeg strikket Skappelen til frøkna på snart 8 år. Ble kjempe fornøyd. Tusen takk til Bomull for stjernemønster. Skulle ha takket deg for lenge siden, men endelig!!

Skappel.jpg

Jeg har strikket på pinne nr. 6 og la opp 64 masker (men burde nok ha lagt opp oddetall pga stjerna..). Brukte en tråd av hver; Drops Alpakka og Sandnes Silk Kid mohair. Veldig fornøyd. Det grå er strikket med dobbel tråd av Drops Alpakka.

mamsen74 er ikke aktiv  
Gammel 02-03-13, 15:04   #496
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bestilt garn til dette teppet.

Vevstrikk er morsomt.

Gammel 02-03-13, 15:22   #497
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selbuvotter par 2.
Disse er til min datter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-03-02 14.20.27.jpg (474,0 KB, 1 visninger)
Nasse er ikke aktiv  
Gammel 02-03-13, 16:03   #498
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Denne er strikket med en tråd alpakka og to tråder vivaldi, det er ikke nødvendig. Det holder med en av hver tråd på pinne 5 eller 6. Hvor mange masker som skal legges opp kan man jo sjekke og gange opp etter ønske tenker jeg. Ermer er heller ikke vanskelig å trikse til underveis.

Nei, to tråder Vivaldi hørtes vel pusete ut spør du meg.

frksnupp er ikke aktiv  
Gammel 02-03-13, 19:57   #499
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

http://www.pickles.no/noras-bolero/

Tusen takk for link!

Bomull, har du laget stjernemønsteret selv?

Mamsen74, flott versjon av Skappel-genseren.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-03-13, 20:20   #500
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tusen takk for link!

Bomull, har du laget stjernemønsteret selv?

Mamsen74, flott versjon av Skappel-genseren.

Takk for det. Bildet ble jo veldig lite da... Hvordan legger man inn bilder i litt større versjon, så andre slipper lupe

mamsen74 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.