Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Jeg synes det blir litt annerledes når man har kjøpt en ny kjole som man synes er fin, bestemt seg for å bruke den i en høytidelig anledning og spør om råd ang. sko og smykker (som var tilfellet i eksempelet mitt her).
Ja, det blir annerledes. Da ber du ikke om tilbakemeldinger på kjolen.
Men hva om jeg hadde på meg en kjole som var helt forferdelig til meg, og jeg ba om hjelp til å finne tilbehør? Hva om ikke noe tilbehør i verden kunne hjelpe fordi kjolen viste fram alle mine dårlige sider og samtidig på mirakuløst vis klarte å skjule de gode sidene? Og hvor det for ethvert oppegående menneske var opplagt at hvis jeg stilte opp i denne kjolen på årets julebord, så ville jeg bli ledd av de neste tre årene. Burde man ikke da - på en respektfull måte og eventuelt i en privat melding - gi meg tilbakemelding om dette?
Jeg syns det er opplagt at man ikke gir tilbakemelding til deg om kjolen i ditt eksempel, og at det er opplagt at man BØR gi tilbakemelding i mitt eksempel. Men dette blir jo ytterpunkter. Nøyaktig hvor skal grensen gå? Jeg syns ikke det er lett.
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|