Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du antenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 11:04   #41
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du antenner?

Jeg har tenkt litt. *det kommer det sjelden noe godt ut av* Men jeg er oppvokst med den regelen at man ikke ringer etter klokken 22.00. Min farmor synes det er helt greit å ringe klokken 0800 om morgenen. Jeg synes ikke det er greit å ringe så tidlig, men jeg vet at jeg kan gjøre det til dem. Samtidig så ringer jeg ikke etter klokken 2100 til dem. Antenner er vel det man har når man tar hensyn til allmenne regler, og klarer å manøvrere rundt dem uten at andre blir støtt. Hvis man bare hadde vært helt sikker på at alle hadde de samme allmenne reglene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 13:27   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det å ringe folk etter kl. 22 er et bevis for å mangle antenner, så gjør jeg vel det da, for det hender altså at jeg ringer folk etter kl. 22. De fleste jeg bruker ringe til er ikke i nærheten av å legge seg kl. 22.

Godt det ikke bare var meg. :antenneløs:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 13:59   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det viser mindre antenner å ringe barnløse b-mennesker før 11 i helgene enn å ringe de samme etter klokka 22.

Alle klarer da å holde seg til A4-regler, det handler ikke om antenner. Å være omtenksom nok til å huske at "de sover sikkert frempå - jeg ringer senere", derimot, er vanskeligere og krever omtanke og ANTENNER.

Gammel 23-04-07, 14:11   #44
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om man går rundt og føler at man mangler sosiale antenne så vil jeg håpe at det er naturlig å legge ned en innsats for å forandre på det.
Jeg tror neppe du får noen til å svare nei på spørsmålet ditt. Jeg tør påstå at de fleste med dette problemet også mangler litt innsikt i egen oppførsel.

Som de fleste andre her inne så håper jeg at jeg er utstyrt med et par antenner jeg også

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 15:56   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det noen som kommer til å svare nei på et slikt spørsmål?

Det var det første og eneste jeg tenkte på også

Gammel 23-04-07, 16:29   #46
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ingen sist jeg så meg i speilet

Datteren min har hårbøyle-antenner.

Gammel 23-04-07, 16:56   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sånn passe med antenner. Dvs at jeg tar folk på ordet, om de egentlig mener noe annet så er det ikke ofte jeg tar det. Jeg tar nemlig folk på ordet.

Gammel 23-04-07, 17:45   #48
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har sånn passe med antenner. Dvs at jeg tar folk på ordet, om de egentlig mener noe annet så er det ikke ofte jeg tar det. Jeg tar nemlig folk på ordet.

Litt sånn er jeg og. Eller.. jeg skjønner ofte at de "egentlig" mener noe annet, men jeg mener at man må kunne si det man mener, så overser det. nd:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 20:09   #49
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror nok jeg analyserer litt vel mye "mellom" ordene. Jeg innbiller meg at jeg har antenner... egentlig så sensitive at de tar inn litt vel mye støy .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 21:58   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å være omtenksom nok til å huske at "de sover sikkert frempå - jeg ringer senere", derimot, er vanskeligere og krever omtanke og ANTENNER.

Er det mangel på antenner å la et av mine uskyldige små A-menneskebarn ringe sin barnløse tante klokka ni lørdag morgen? Hvorfor vi ringer så tidlig? Åh, er det tidlig, sier du? Vi har vært oppe siden seks vi. Jeg elsker nemlig å irritere min søster :antenneløs:

(Den samme tanten hadde ungene på overnatting i helga. For første gang. De hadde sovet helt til sju. Tanta var utilsnakkelig da vi hentet ungene i 12-tiden.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:07   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De fleste jeg bruker ringe til er ikke i nærheten av å legge seg kl. 22.

Men da er det jo nettopp snakk om å kjenne folk godt nok til å vite at de ikke legger seg så tidlig. Vi legger oss aldri før midnatt, og det vet både vennene og mødrene våre, så jeg tror ingen ville hatt skrupler med å ringe oss klokken 22. Jeg ville derimot ikke ringt noen jeg ikke kjenner så sent på kvelden, med mindre det var noe veldig viktig/alvorlig.

Gammel 23-04-07, 22:33   #52
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selvsagt ingen antenner.

Gammel 23-04-07, 22:35   #53
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du har pupper. Bedre det.

Gammel 23-04-07, 22:36   #54
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

I bøtter og spann. Jeg deler gjerne.

Gammel 24-04-07, 09:03   #55
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det viser mindre antenner å ringe barnløse b-mennesker før 11 i helgene enn å ringe de samme etter klokka 22.

Alle klarer da å holde seg til A4-regler, det handler ikke om antenner. Å være omtenksom nok til å huske at "de sover sikkert frempå - jeg ringer senere", derimot, er vanskeligere og krever omtanke og ANTENNER.

Nja, litt uenig i det første der. Barnløse venner kan jo bare gå og legge seg igjen? Er nok ikke super-hensynsfull alltid. (Men sms åpner jo for helt nye muligheter!)

Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:13   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nja, litt uenig i det første der. Barnløse venner kan jo bare gå og legge seg igjen? Er nok ikke super-hensynsfull alltid. (Men sms åpner jo for helt nye muligheter!)

Gå og legge seg igjen? Jeg kjenner da mange som liker å sove lenge, men som ikke får sove igjen om nå først en idiot skulle ringe altfor tidlig.

Gammel 24-04-07, 12:28   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nja, litt uenig i det første der. Barnløse venner kan jo bare gå og legge seg igjen?

Det samme gjelder da hvis man ringer elleve om kvelden og vekker folk. De kan jo bare gå og legge seg igjen.

Gammel 24-04-07, 12:30   #58
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det samme gjelder da hvis man ringer elleve om kvelden og vekker folk. De kan jo bare gå og legge seg igjen.

Enig i det! Det er bare å legge seg igjen. Og klarer de ikke å få sove, så er det deres problem, ikke mitt.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 13:03   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Enig i det! Det er bare å legge seg igjen. Og klarer de ikke å få sove, så er det deres problem, ikke mitt.

Ikke sant? Folk er altfor opphengt i å ta hensyn til andre og sånt. Bortkastet tid.

Gammel 24-04-07, 15:11   #60
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Etter jeg fikk barn blir jeg rimelig irritert hvis noen ringer etter 21 :snerpe: Jeg er trøtt og vil ha kvelden hellig..

Jeg ringer ALDRI noen etter kl. 21 men sender heller en sms. Det gjør jeg forresten uansett, så kan de svare når de kan.

Hadde en åtteåring ringt kl. 22, hadde jeg svart vennlig at vi har lagt oss og at hun måtte ringe igjen en annen gang - FØR hun får sjansen til å si hva det gjelder.

Jeg ringer ikke folk før kl. 10 heller. Bortsett fra ei i ukedagene som jeg vet jeg må det, hvis jeg i det hele tatt skal treffe henne den dagen. Hun svarer aldri på sms..så den metoden er dødfødt..

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.