|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Interessant kommentar til sorteringsamfunnet
Nå finnes det vel strengt tatt ikke grader av DS. Alle som har DS om det er Trisomi 21, Mosaikk eller Translokasjon har en kromosmfeil. Men hvordan disse menneskene utvikler seg kan variere stort i forhold til tilleggsvansker, tidlig stimulering og oppfølging.
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man snakker ofte om tre typer av DS, selv om de alle er kromosomfeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Multitaskingmaniac
|
Ja det vet jeg, men det er jo ikke slik at noen av typene er "mildere" eller "sterkere" enn den andre.
![]() |
#4 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Interessant kommentar til sorteringsamfunnetDet er interessant å se hvor forskjellig vi ser ut til å oppleve debatten. Det kan se ut som flere her inne synes det perfekte bildet av mennesker med Downs får mest fokus, siden dere også vil få frem at det finnes mange med denne diagnosen som er multifunksjonhemmede, har store handikap osv. Jeg opplever nemlig det omvendte, at mange skal svartmale det å få et barn med Downs. Samtidig vet jeg om at mange opplever at helsevesenet bare fokuserer på det negative når det oppdages Downs på ultralyd, slik at foreldrene føler de ikke har noe annet valg enn å avbryte svangerskapet.
![]() |
|
|